пʼятниця, 6 травня 2022 р.

План роботи соціального педагога НВК "Кутянківська ЗОШ І-ІІІ ст. -- дитячий садок" Мазорчук О.В. на 2020-2021 н. р.

 

Затверджую 

Директор НВК «Кутянківська ЗОШ І-ІІІ ст. –

дитячий садок»

__________________           Микитюк О.С.

 

 

 

 

План роботи

соціального педагога

НВК «Кутянківська ЗОШ І-ІІІ ст. – дитячий садок»

Мазорчук Оксани Володимирівни

на 2020 – 2021 навчальний рік

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ

Соціальний педагог у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту»,  «Про запобігання та протидію домашньому насильству», «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків», «Про соціальну роботу з сім’ями, дітьми та молоддю», «Про охорону дитинства», «Про соціальні послуги» іншими законами України, «Конвенцією ООН про права дитини». постановами Верховної Ради України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, Міністерства освіти і науки України, а також Законом України від 21.01.2010 р. №1824-VI «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обмеження споживання і продажу пива та слабоалкогольних напоїв», Законом України від 15.02.1995 р. №62/95-ВР «Про заходи протидії незаконному обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прокурсорів та зловживанню ними», Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18 грудня 2018 р. №2657-VIII, наказом МОН від 22.05.2018 р. №509 «Про затвердження Положення про психологічну службу у системі освіти України», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 31 липня 2018 року за №885/32337 та іншими нормативно-правовими документами психологічної служби, зокрема соціального педагога.

 

І. Аналітична частина

Робота соціального педагога здійснювалася за такими напрямками:

- діагностика,

- профілактика,

- навчальна діяльність,

- консультування,

- зв`язки з громадськістю,

- просвіта,

          організаційно-методична робота

Соціальний педагог протягом 2019/2020 н. р. здійснював  соціально-педагогічний супровід здобувачів освіти, колективу, осіб, які потребують піклування; просвітницьку та профілактичну роботу серед учасників освітнього процесу з питань запобігання та протидії домашньому насильству, у тому числі стосовно дітей та за участю дітей, булінгу, торгівлі людьми, злочинності, алкоголізму, наркоманії тощо. Соціальним педагогом було  вивчено та проаналізовано соціальні умови розвитку здобувачів освіти, класу, шкільного колективу в цілому.    

  Соціальний педагог брав участь у роботi педагогічної ради, психолого-педагогічних консиліумах, семiнарах;  плануванні і реалізації завдань соціалізації здобувачів освіти, адаптації їх у новому колективі і соціальному середовищі;  надано допомогу дітям, що потребують посиленої педагогічної уваги та мають особливі освітні потреби.  

   Соціальний педагог сприяв  взаємодії школи, сім’ї і суспільства у вихованні здобувачів освіти, їх адаптації до умов соціального середовища, забезпечував консультативну допомогу батькам; захищав права здобувачів освіти від будь-яких видів і форм насильства;  формував у здобувачів освіти відповідальну поведінку, культуру  здорового способу життя, збереження репродуктивного здоров’я; брав участь у попередженні конфліктних ситуацій, що виникають під час освітнього процесу, запобіганні та протидії домашньому насильству.  

В закладі створено банк даних дітей з інвалідністю та ООП; банк даних малозабезпечених та багатодітних сімей. Під особливою увагою соціального педагога знаходяться здобувачі освіти “групи ризику” та діти схильні до правопорушень.

Постійно діти пільгового контингенту залучаються до участі в шкільних та позашкільних виховних заходах, конкурсах, вікторинах, спортивних змаганнях. З метою формування здорового способу життя, здобувачі освіти залучаються до спортивних секцій і гуртків. Багато дітей пільгових категорій охоплені гуртковою роботою.

План роботи за минулий 2019/2020 навчальний рік виконано в цілому.

ІІ. Цілепокладаюча частина

Проблемна тема соціального педагога«Адаптація здобувачів освіти до умов перебування в освітньому закладі»

Мета діяльності соціального педагога - створення сприятливих умов для особистісного розвитку людини (фізичного, соціального, духовно-морального, інтелектуального), надання  комплексної соціально-психолого-педагогічної допомоги у саморозвитку та самореалізації в процесі соціалізації, а також захист людини у її життєвому просторі.

Завдання соціального педагога:

·         забезпечення, збереження і зміцнення фізичного, психологічного, соціального, морального здоров'я особистості;

·         формування моральної свідомості, моральних якостей, соціально значущих орієнтацій і установок у життєвому самовизначенні і моральної поведінки;

·         створення сприятливих умов у мікросоціумі для розвитку здібностей та реалізації можливостей людини, його позитивного потенціалу в соціально корисних сферах життєдіяльності, попередження тупикових ситуацій в особистісному розвитку;

·         надання комплексної соціально-психолого-педагогічної допомоги і підтримки;

·         створення комфортного, гуманізованого виховного простору в мікросоціумі;

·         соціально-педагогічний супровід дітей з особливими потребами;

·         Профілактика саморуйнівної поведінки,  жорстокого поводження, насильства, булінгу.

 

Основні завдання на 2020/2021 навчальний рік:

Відстоювання прав та інтересів дітей і молоді на основі державних та міждержавних документів з метою забезпечення для неповнолітніх гарантованих їм прав та умов життєдіяльності.

Виявлення соціальних аномалій в певному колективі, конкретизування проблем та виявлення індивідуальних і специфічних особливостей здобувача освіти чи певної групи.

Виявлення, запобігання та обмеження асоціальних явищ, причин соціальної дезадаптації, забезпечення умов для формування соціально-позитивної спрямованості особистості.

Зміна та вдосконалення якостей дитини, особливостей життєдіяльності та створення умов для розвитку потенційних можливостей осіб з функціональними обмеженнями, активне залучення їх до участі в суспільному житті.

Проведення роботи щодо можливості увійти у сферу спілкування вихованців, ведучи одночасно серйозну роботу щодо виховання у них культури поведінки моральних устоїв, доброзичливості у взаєминах з іншими людьми.

Забезпечення взаємодії у роботі освітнього закладу та державних і недержавних організацій.

План роботи педагога соціального

Зміст роботи

Дата виконання

 

І.Організаційні заходи

 

1.

Створити належні умови щодо навчання і виховання дітей пільгового контингенту

Протягом року

2.

Скоординувати плани роботи закладу, класних керівників, соціального педагога з питань соціальної підтримки та допомоги здобувачам освіти

Серпень-вересень

3.

Надавати психолого-педагогічну допомогу сім’ям, в яких виховуються діти пільгового контингенту

Протягом року

4.

Надавати консультативну допомогу батькам та особам, що їх замінюють, щодо правильності оформлення необхідних документів для отримання матеріальної допомоги та безкоштовного харчування

Протягом року

5.

Провести первинне обстеження умов життя і виховання здобувачів освіти

Вересень

6.

Брати участь у виконанні судових рішень по відібранню дітей у батьків, передачі дитини одному з батьків

За дорученням відділу освіти

7.

Виявити осіб, які бажають стати опікунами чи усиновителями

Протягом року

8.

Вивчати питання охорони прав і інтересів дітей, що знаходяться під опікою (захист майнових та житлових прав)

Постійно

9.

Сприяти покращенню умов життя і проживання дітей, які знаходяться під опікою

Протягом року

10.

Вивчити контингент мікрорайону на території закладу

 

до 15.09

 

ІІ. Забезпечення соціальної підтримки дітей-сиріт, дітей з малозабезпечених сімей
та інших дітей із соціально-вразливих категорій

 

1.

Скласти акти обстеження житлово-побутових умов з метою контролю за утриманням та вихованням дітей, які потребують матеріальної допомоги

Вересень

2.

Скласти банк даних про:

дітей-сиріт, які залишилися без батьківського піклування;

дітей-напівсиріт;

дітей одиноких матерів;

дітей з багатодітних сімей;

дітей з малозабезпечених сімей;

дітей-інвалідів;

дітей, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС;

дітей, працівників органів внутрішніх справ, які загинули під час виконання службових обов’язків.

Вересень

3.

Надати матеріальну допомогу з фонду всеобучу дітям пільгового контингенту, які її потребують

Протягом року

4.

Забезпечити безкоштовним харчуванням здобувачів освіти, які його потребують

Вересень

5.

Забезпечити дітей-сиріт, дітей, які знаходяться під опікою шкільним приладдям

Вересень

6.

Залучити дітей пільгового контингенту до роботи предметних гуртків, спортивних секцій

Вересень

7.

Активно залучати дітей до участі в олімпіадах, конкурсах, турнірах

Протягом року

8.

Провести роботу щодо оздоровлення дітей пільгового контингенту

Травень-червень

.

 

ІІІ. Психолого-педагогічна просвіта здобувачів освіти, батьків, педагогів

 

 

Практичні заняття

 для здобувачів освіти

1-4 класів

Мета

 

 

Спілкування з елементами тренінгу " Я та мій клас."

Вивчити характер взаємостосунків із найближчим оточенням

 

Вересень

 

Практичне заняття з профілактики жорстокої поведінки

Обговорити причини і наслідки фізичного та психічного насилля. Знайти шляхи виходу з такого стану

 

Жовтень

 

Практичні вправи „Я і мої однолітки”

Встановлення емоційного контакту, відновлення та зміцнення потреби в спілкуванні

Листопад

 

Круглий стіл „Адаптація і ком-форт в освітньому закладі.”

Засвоїти зміст поняття „гідність”

Лютий

 

Ситуаційні вправи "Мої психологічні кордони."

З'ясувати позитивні і негативні сторони навчання в НВК, стосунки в сім’ї

Березень

 

Практичні заняття

для здобувачів освіти

 5-8 класів

 

 

 

Бесіда з елементами діалогу "Чи вміємо ми спілкуватися?"

Пізнання себе, розкриття своїх комунікативних здібностей

Жовтень

 

Круглий стіл „Що таке жорстока поведінка?”

Встановлення рівноправних стосунків з оточенням

Листопад

 

Урок з елементами тренінг „Протидія торгівлі людьми. Перегляд відеоматеріалу

Підвищити рівень усвідомлення проблеми торгівлі людьми

Грудень

 

Круглий стіл "Межа небезпеки"

З'ясувати причини і наслідки появи шкідливих звичок

Січень

 

Година спілкування „Молодь і протиправна поведінка”

Поглибити знання про

 кримінальну відповідальність неповнолітніх

Лютий

 

Консультації "Рівень адаптації в соціумі"

Виховувати відповідальне ставлення до себе і оточуючих

Березень

 

Дискусія „Культура поведінки підлітка. Як її виховати?”

Виховання внутрішньої культури

Квітень

 

Практичні заняття

для здобувачів освіти

 9-11-х класів

 

 

 

Вивчення рівня соціалізації старшокласників

Визначення соціалізації та моральної вихованості здобувачів освіти

Листопад

 

Урок з елементами тренінг „Протидія торгівлі людьми”

Підвищити рівень усвідомлення проблеми торгівлі людьми

Грудень

 

Круглий стіл „Життєві компетенції випускника"

Визначення життєвих цінностей

Січень

 

Година спілкування „Що таке правомірна поведінка?”

З’ясувати співвідношення правових та моральних норм у своєму житті

Березень

 

Диспут „Активна життєва позиція."

Виховання відповідального ставлення до себе

Квітень

 

Анкетування „Як я бачу своє майбутнє”

Перевірити рівень усвідом-леності про своє майбутнє

Травень

 

Підготовка до участі в ЗНО

Створення належних умов підготовки до участі в ЗНО

січень-квітень

 

Практичні заняття

для педагогів

 

 

 

Консультації для педагогічних працівників

Виявлення та обговорення індивідуальних особливостей здобувачів освіти

Реєстрація форм дезадаптованої поведінки дітей

У разі потреби

 

Алгоритм дій педагога в разі виявлення фактів порушення прав дитини в освітньому закладі або фактів насильства в учнівському середовищі чи в сім’ї.

Обговорення колективних і індивідуальних форм роботи класних керівників з вихованцями, їх батьками та вчителями

Грудень

 

Круглий стіл „Система роботи зі здобувачами освіти в умовах нової української школи.”

Розглянути особливості підліткової дружби, ідеали підлітків, вплив дорослих на духовний світ дітей

Березень

 

Практичні заняття

для батьків

 

 

 

Індивідуальні та групові консультації "Теорія поколінь: як порозумітися із власними дітьми."

 

Обговорення психолого-педагогічних умов ефективності трудового виховання в сім’ї

Грудень

 

Тренінг "Компетенції майбутнього"

Формування комунікативних навичок, розширення уяви про компетенції майбутнього

Березень

 

Психологічна майстерня „Шляхи уникнення та подолання конфліктних ситуацій”

Гармонізація стосунків у родині

Жовтень, квітень

 

Лекція „Вплив родинного виховання на здоров’я дитини»

Формування принципів здорового способу життя

Квітень

 

IV. Робота з профорієнтації

 

 

Практичні заняття для здобувачів освіти 1-4 класів

 

 

 

Бесіда „ Хто я? Світ професій"”

З’ясувати рівень обізнаності у професійному світі

вересень

 

Конкурс малюнків „Вгадай професію”

Розширити знання про професії

жовтень

 

Проект „Світ професій”

Поглиблювати знання про професії

січень

 

Практичні заняття

для здобувачів освіти

 5-8 класів

 

 

 

Тренінг „Фонтан професій"

Підвищення рівня поінформованості

Листопад, грудень

 

Захист проектів

Презентація професій, поглиблення знань про професії

За окремим планом

 

Світове кафе "Сучасні технології: прогрес чи загроза людству?"

Професії майбутнього

Травень

 

Практичні заняття

для здобувачів освіти

 9 класу

 

 

 

Визначення навичок та здібностей

Навчити визначати свої навички та здібності на підставі аналізу свого життєвого досвіду

Вересень

 

Визначення інтересів

Навчити визначати свої інте-реси, аналізуючи свій життєвий досвід

Листопад

 

Визначення цінностей

Навчити визначати свої цін-ності, аналізуючи свій життєвий досвід

Січень

 

Визначення критеріїв вибору професії

Навчити виділяти значимі критерії вибору професії, аналізуючи свій життєвий досвід

Лютий

 

Визначення варіантів професійного вибору

Орієнтовно визначитися у виборі професії, аналізуючи набутий на заняттях досвід

Березень

 

Працевлаштування

Максимально приблизити ситуацію працевлаштування

Квітень

 

Практичні заняття

для здобувачів освіти

 10 класу

 

 

 

Дослідження ринку праці Острозького району

Проаналізувати стан зайнятості населення міста Острога й Острозького району

Вересень, жовтень

 

Формування навичок побудови кар’єри

Оволодіти навичками побудови кар’єри

листопад, грудень

 

 

Інструменти керування кар’єрою

Сформулювати шляхи побудови кар’єри

Березень, квітень

 

День профорієнтації „На життєвім роздоріжжі”.

Орієнтовно визначитися у виборі професії

Травень

 

Практичні заняття

для здобувачів освіти

 11 класу

 

 

 

Самодіагностика профілю майбутньої професії

Проаналізувати здатність до подальшої освіти та праці, оцінити об’єктивно свої можливості

раз на місяць

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Робота з виконання комплексної програми профілактики злочинності

 

Зміст заходів

Дата

виконання

 

Контролювати додержання вимог  чинного законодавства стосовно забезпечення майнових і житлових прав неповнолітніх.

До 01.10.

 

Аналізувати форми і зміст виховної роботи щодо попередження злочинності, дитячої бездоглядності в учнівському середовищі.

Постійно

 

Забезпечувати взаємодію адміністрації закладу з правоохоронними органами, службою у справах дітей з метою своєчасного реагування на протиправні дії підлітків.

Постійно

 

Забезпечувати змістовне дозвілля та відпочинок дітям та підліткам.

Постійно

 

Контролювати працевлаштування випускників
9, 11 класів

Травень-вересень

 

Вести чіткий контроль зайнятості дітей у гуртках, секціях.

Постійно

 

Організувати контроль за відвідуванням здобувачами освіти навчальних занять.

Постійно

 

Запланувати і провести Тижні „Молодь України проти наркоманії та СНІДу”, „За здоровий спосіб життя”, Тиждень правових знань

Постійно

 

Питання щодо запобігання наркоманії, тютюнопаління, захворювання на СНІД та інші інфекційні хвороби розглядати на батьківських зборах.

Упродовж року

 

Провести профілактичну операцію „Урок” з метою перевірки стану виконання вимог Законів України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту” в частині здобуття  загальної середньої освіти.

Упродовж року

 

Поновити відомості про психологічний клімат у сім’ях та умови проживання здобувачів освіти.

Вересень-жовтень

 

Своєчасно проводити роботу по виявленню неблагополучних сімей.

Постійно

 

Виявляти підлітків, схильних до правопорушень, вживання спиртних напоїв, наркотичних речовин.

Постійно.

 

Організувати профілактичну індивідуальну роботу з такими здобувачами освіти.

Постійно.

 

Заборонити паління у приміщеннях, на території закладу.

 

Постійно.

 

Удосконалювати форми і зміст профілактичної роботи.

Постійно.

 

Взяти участь в огляді-конкурсі на кращу організацію правової освіти і виховання.

За планом

 

Провести учнівську олімпіаду з правознавства.

Жовтень-лютий

 

Провести дні правових знань та заходи з формування культури здорового способу життя.

Жовтень, травень

 

 

 Залучати до роботи  у позашкільних закладах.

Постійно

 

Поновити постійно діючі виставки літератури з питань попередження шкідливих звичок, інфекційних захворювань.

Вересень-жовтень

 

VI.  Робота з дітьми – інвалідами

 

 

1.

Вивчення особистих справ,  складання соціального паспорту класу

Вересень

 

 

2.

Вивчення психолого-медико-педагогічних особливостей дітей (спостереження за здобувачами освіти в навчальній і позакласній діяльності);

Вересень,

січень

 

 

3.

Консультування дітей та їх батьків;

 

Щотижня

 

 

4.

Формування сприятливого мікроклімату (індивідуальна допомога класним керівникам, поширення знань про права дитини, інформація про роботу з дітьми-інвалідами);

Протягом року

 

 

5.

Координація різних видів соціально-цінної діяльності вихованців, спрямованих на розвиток соціальних ініціатив (участь у конкурсах, святах, проведення профконсультування);

Вересень

 

 

6.

 Спостереження, бесіди, своєчасна допомога, своєчасне оформлення інвалідності, санаторного лікування

У разі потреби

 

 

7.

Захист і охорона прав дітей (відновлення життєво важливих документів, оформлення пенсій по утраті годувальника, інвалідності, участь у судовому процесі у ролі захисника прав дитини, відстеження адаптованості у прийомній сім’ї вихованців, влаштування випускників на навчання чи роботу, допомога у вирішенні побутових проблем

Протягом року

 

 

8.

Підвищення професійної компетентності вчителів

Постійно

 

 

9.

Організація безкоштовного харчування.

Протягом року

 

 

 

VII. Попередження випадків учинення дітьми суїцидів

та навмисних само-ушкоджень.

 

 

 

1.

Поповнити методичні матеріали: «Суіцидальна поведінка дітей і підлітків: причини, ознаки, засоби профілактики».

Вересень

 

 

2.

Провести вивчення сімей, де батьки неналежним чином ставляться до утримання та  виховання своїх дітей, мають шкідливі звички.

Вересень

 

 

3.

Оформити виставку наочного матеріалу щодо формування навичок здорового способу життя, рекомендації щодо відмови від шкідливих звичок.

Протягом року

 

 

4.

Проводити батьківські збори та класні години зі здобувачами освіти 1-11х класів із залученням медичних працівників, спеціалістів відділу кримінальної поліції у справах дітей з питань просвіти та вироблення спільних дій щодо формування навичок здорового способу життя, уміння виживати в складних життєвих обставинах, долати труднощі та перешкоди, страх перед відповідальністю за скоєне правопорушення чи злочин.

1 раз на семестр

 

 

5.

Проводити консультації для педагогічних працівників та батьків  з питань своєчасного  виявлення суіцидального, депресивного стану дітей тощо, відповідного реагування на нього, надання дитині необхідної психологічної допомоги та підтримки, усунення факторів, які провокують такий стан.  

У разі потреби

 

 

6.

Сприяти організації профілактичної роботи серед здобувачів освіти щодо формування навичок здорового способу життя, формування у них активності, оптимізму,  впевненої поведінки, адекватної самооцінки, уміння долати перешкоди при прийнятті рішень тощо  під час осінніх, зимових, весінніх  канікул, роботи оздоровчих таборів.

Вересень

 

 

VIII. Робота  з  дітьми-переселенцями

 


з/п

Зміст роботи

Термін проведення

З ким проводиться

1

Спостереження за поведінкою та емоційним станом здобувачів освіти з метою виявлення причин труднощів адаптації  та порушень

Упродовж року

Здобувачі освіти

2

Консультації вчителів, батьків  і здобувачів освіти з метою виявлення дезадаптації.

У разі потреби

Здобувачі освіти, вчителі, батьки

3

Консультування та допомога здобувачам освіти, у яких виникли запитання чи проблеми в освітньому процесі і особистому житті

У разі потреби

Здобувачі освіти

4

Індивідуальне консультування батьків щодо допомоги дітям в адаптації

У разі потреби

Батьки

5

Консультації  учителів з метою попередження агресивності здобувачів освіти.

У разі потреби

Учителі

6

Консультації здобувачів освіти , що прибули на навчання із зони АТО, та допомога їм в стабілізації емоційної сфери та адаптації до нових умов життя

У разі потреби

Здобувачі освіти

7

Роз’яснювальна робота зі здобувачами освіти з  метою запобігання та боротьби із негативними звичками (тютюнопаління, алкоголізм, наркоманія)

Упродовж року

Здобувачі освіти

8

Консультації  учителів та батьків з приводу  допомоги в стабілізації емоційної сфери та адаптації до нових умов життя дітей, які прибули на навчання із зони АТО

У разі потреби

Педагогічні працівники, батьки

9

Роз’яснювальна робота з метою запобігання правопорушень та подолання віктимної поведінки серед молоді

Упродовж року

Здобувачі освіти


Немає коментарів:

Дописати коментар

Для молодого спеціаліста

  Для молодого спеціаліста 10 порад практичному психологу МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ ПРАКТИЧНИХ ПСИХОЛОГІВ-ПОЧАТКІВЦІВ Для спеціаліс...