Затверджую
Директор НВК
«Кутянківська ЗОШ І-ІІІ ст. –
дитячий садок»
__________________ Микитюк О.С.
План роботи
соціального педагога
НВК «Кутянківська ЗОШ І-ІІІ ст. – дитячий садок»
Мазорчук Оксани Володимирівни
на 2020 – 2021 навчальний рік
Вступ
Соціальний педагог у своїй діяльності
керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про
запобігання та протидію домашньому насильству», «Про забезпечення рівних прав
та можливостей жінок і чоловіків», «Про соціальну роботу з сім’ями, дітьми та
молоддю», «Про охорону дитинства», «Про соціальні послуги» іншими законами
України, «Конвенцією ООН про права дитини». постановами Верховної Ради України,
актами Президента України, Кабінету Міністрів України, Міністерства освіти і
науки України, а також Законом України від 21.01.2010 р. №1824-VI «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обмеження
споживання і продажу пива та слабоалкогольних напоїв», Законом України від
15.02.1995 р. №62/95-ВР «Про заходи протидії незаконному обігу наркотичних
засобів, психотропних речовин і прокурсорів та зловживанню ними», Законом
України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії
булінгу (цькуванню)» від 18 грудня 2018 р. №2657-VIII, наказом МОН від 22.05.2018 р. №509 «Про затвердження Положення про
психологічну службу у системі освіти України», зареєстрований в Міністерстві
юстиції України 31 липня 2018 року за №885/32337 та іншими нормативно-правовими
документами психологічної служби, зокрема соціального педагога.
І. Аналітична частина
Робота соціального педагога
здійснювалася за такими напрямками:
- діагностика,
- профілактика,
- навчальна діяльність,
- консультування,
- зв`язки з громадськістю,
- просвіта,
організаційно-методична
робота
Соціальний педагог протягом 2019/2020 н.
р. здійснював соціально-педагогічний супровід здобувачів освіти,
колективу, осіб, які потребують піклування; просвітницьку та профілактичну
роботу серед учасників освітнього процесу з питань запобігання та протидії
домашньому насильству, у тому числі стосовно дітей та за участю дітей, булінгу,
торгівлі людьми, злочинності, алкоголізму, наркоманії тощо. Соціальним педагогом
було вивчено та проаналізовано соціальні умови розвитку здобувачів
освіти, класу, шкільного колективу в цілому.
Соціальний педагог брав участь у
роботi педагогічної ради, психолого-педагогічних консиліумах, семiнарах;
плануванні і реалізації завдань соціалізації здобувачів освіти, адаптації
їх у новому колективі і соціальному середовищі; надано допомогу дітям, що
потребують посиленої педагогічної уваги та мають особливі освітні потреби.
Соціальний педагог сприяв
взаємодії школи, сім’ї і суспільства у вихованні здобувачів освіти, їх
адаптації до умов соціального середовища, забезпечував консультативну допомогу
батькам; захищав права здобувачів освіти від будь-яких видів і форм насильства;
формував у здобувачів освіти відповідальну поведінку, культуру
здорового способу життя, збереження репродуктивного здоров’я; брав участь
у попередженні конфліктних ситуацій, що виникають під час освітнього процесу,
запобіганні та протидії домашньому насильству.
В закладі створено банк даних дітей з
інвалідністю та ООП; банк даних малозабезпечених та багатодітних
сімей. Під особливою увагою соціального педагога знаходяться здобувачі
освіти “групи ризику” та діти схильні до правопорушень.
Постійно діти пільгового контингенту
залучаються до участі в шкільних та позашкільних виховних заходах, конкурсах,
вікторинах, спортивних змаганнях. З метою формування здорового способу життя, здобувачі
освіти залучаються до спортивних секцій і гуртків. Багато дітей пільгових
категорій охоплені гуртковою роботою.
План роботи за минулий 2019/2020
навчальний рік виконано в цілому.
ІІ. Цілепокладаюча частина
Проблемна тема соціального педагога: «Адаптація здобувачів
освіти до умов перебування в освітньому закладі»
Мета діяльності соціального педагога
- створення сприятливих умов для особистісного розвитку людини (фізичного,
соціального, духовно-морального, інтелектуального), надання комплексної
соціально-психолого-педагогічної допомоги у саморозвитку та самореалізації в
процесі соціалізації, а також захист людини у її життєвому просторі.
Завдання соціального педагога:
·
забезпечення, збереження і зміцнення фізичного, психологічного,
соціального, морального здоров'я особистості;
·
формування моральної свідомості, моральних якостей, соціально значущих
орієнтацій і установок у життєвому самовизначенні і моральної поведінки;
·
створення сприятливих умов у мікросоціумі для розвитку здібностей та
реалізації можливостей людини, його позитивного потенціалу в соціально корисних
сферах життєдіяльності, попередження тупикових ситуацій в особистісному
розвитку;
·
надання комплексної соціально-психолого-педагогічної допомоги і підтримки;
·
створення комфортного, гуманізованого виховного простору в мікросоціумі;
·
соціально-педагогічний супровід дітей з особливими потребами;
·
Профілактика саморуйнівної поведінки, жорстокого поводження,
насильства, булінгу.
Основні завдання на 2020/2021 навчальний рік:
Відстоювання прав та інтересів дітей і молоді на основі державних та
міждержавних документів з метою забезпечення для неповнолітніх гарантованих їм
прав та умов життєдіяльності.
Виявлення соціальних аномалій в певному колективі, конкретизування проблем
та виявлення індивідуальних і специфічних особливостей здобувача освіти чи
певної групи.
Виявлення, запобігання та обмеження асоціальних явищ, причин соціальної
дезадаптації, забезпечення умов для формування соціально-позитивної
спрямованості особистості.
Зміна та вдосконалення якостей дитини, особливостей життєдіяльності та
створення умов для розвитку потенційних можливостей осіб з функціональними
обмеженнями, активне залучення їх до участі в суспільному житті.
Проведення роботи щодо можливості увійти у сферу спілкування вихованців,
ведучи одночасно серйозну роботу щодо виховання у них культури поведінки
моральних устоїв, доброзичливості у взаєминах з іншими людьми.
Забезпечення взаємодії у роботі освітнього закладу та державних і
недержавних організацій.
План роботи педагога соціального
№ |
Зміст роботи |
Дата виконання |
||||
І.Організаційні заходи |
||||||
1. |
Створити належні умови щодо навчання і виховання дітей пільгового
контингенту |
Протягом року |
||||
2. |
Скоординувати плани роботи закладу, класних керівників, соціального
педагога з питань соціальної підтримки та допомоги здобувачам освіти |
Серпень-вересень |
||||
3. |
Надавати психолого-педагогічну допомогу сім’ям, в яких виховуються діти
пільгового контингенту |
Протягом року |
||||
4. |
Надавати консультативну допомогу батькам та особам, що їх замінюють, щодо
правильності оформлення необхідних документів для отримання матеріальної
допомоги та безкоштовного харчування |
Протягом року |
||||
5. |
Провести первинне обстеження умов життя і виховання здобувачів освіти |
Вересень |
||||
6. |
Брати участь у виконанні судових рішень по відібранню дітей у батьків,
передачі дитини одному з батьків |
За дорученням відділу освіти |
||||
7. |
Виявити осіб, які бажають стати опікунами чи усиновителями |
Протягом року |
||||
8. |
Вивчати питання охорони прав і інтересів дітей, що знаходяться під опікою
(захист майнових та житлових прав) |
Постійно |
||||
9. |
Сприяти покращенню умов життя і проживання дітей, які знаходяться під
опікою |
Протягом року |
||||
10. |
Вивчити контингент мікрорайону на території закладу |
до 15.09 |
||||
ІІ. Забезпечення соціальної підтримки дітей-сиріт, дітей з
малозабезпечених сімей |
||||||
1. |
Скласти акти обстеження житлово-побутових умов з метою контролю за
утриманням та вихованням дітей, які потребують матеріальної допомоги |
Вересень |
||||
2. |
Скласти банк даних про: дітей-сиріт, які залишилися без батьківського піклування; дітей-напівсиріт; дітей одиноких матерів; дітей з багатодітних сімей; дітей з малозабезпечених сімей; дітей-інвалідів; дітей, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС; дітей, працівників органів внутрішніх справ, які загинули під час
виконання службових обов’язків. |
Вересень |
||||
3. |
Надати матеріальну допомогу з фонду всеобучу дітям пільгового
контингенту, які її потребують |
Протягом року |
||||
4. |
Забезпечити безкоштовним харчуванням здобувачів освіти, які його
потребують |
Вересень |
||||
5. |
Забезпечити дітей-сиріт, дітей, які знаходяться під опікою шкільним
приладдям |
Вересень |
||||
6. |
Залучити дітей пільгового контингенту до роботи предметних гуртків,
спортивних секцій |
Вересень |
||||
7. |
Активно залучати дітей до участі в олімпіадах, конкурсах, турнірах |
Протягом року |
||||
8. |
Провести роботу щодо оздоровлення дітей пільгового контингенту |
Травень-червень |
||||
. |
||||||
ІІІ. Психолого-педагогічна просвіта здобувачів освіти, батьків, педагогів |
||||||
|
Практичні заняття для здобувачів освіти 1-4 класів |
Мета |
|
|||
|
Спілкування з елементами тренінгу " Я та мій клас." |
Вивчити характер взаємостосунків із найближчим оточенням |
Вересень |
|||
|
Практичне заняття з профілактики жорстокої поведінки |
Обговорити причини і наслідки фізичного та психічного насилля. Знайти
шляхи виходу з такого стану |
Жовтень |
|||
|
Практичні вправи „Я і мої однолітки” |
Встановлення емоційного контакту, відновлення та зміцнення потреби в
спілкуванні |
Листопад |
|||
|
Круглий стіл „Адаптація і ком-форт в освітньому закладі.” |
Засвоїти зміст поняття „гідність” |
Лютий |
|||
|
Ситуаційні вправи "Мої психологічні кордони." |
З'ясувати позитивні і негативні сторони навчання в НВК, стосунки в сім’ї |
Березень |
|||
|
Практичні заняття для здобувачів освіти 5-8 класів |
|
|
|||
|
Бесіда з елементами діалогу "Чи вміємо ми спілкуватися?" |
Пізнання себе, розкриття своїх комунікативних здібностей |
Жовтень |
|||
|
Круглий стіл „Що таке жорстока поведінка?” |
Встановлення рівноправних стосунків з оточенням |
Листопад |
|||
|
Урок з елементами тренінг „Протидія торгівлі людьми. Перегляд
відеоматеріалу |
Підвищити рівень усвідомлення проблеми торгівлі людьми |
Грудень |
|||
|
Круглий стіл "Межа небезпеки" |
З'ясувати причини і наслідки появи шкідливих звичок |
Січень |
|||
|
Година спілкування „Молодь і протиправна поведінка” |
Поглибити знання про кримінальну відповідальність
неповнолітніх |
Лютий |
|||
|
Консультації "Рівень адаптації в соціумі" |
Виховувати відповідальне ставлення до себе і оточуючих |
Березень |
|||
|
Дискусія „Культура поведінки підлітка. Як її виховати?” |
Виховання внутрішньої культури |
Квітень |
|||
|
Практичні заняття для здобувачів освіти 9-11-х класів |
|
|
|||
|
Вивчення рівня соціалізації старшокласників |
Визначення соціалізації та моральної вихованості здобувачів освіти |
Листопад |
|||
|
Урок з елементами тренінг „Протидія торгівлі людьми” |
Підвищити рівень усвідомлення проблеми торгівлі людьми |
Грудень |
|||
|
Круглий стіл „Життєві компетенції випускника" |
Визначення життєвих цінностей |
Січень |
|||
|
Година спілкування „Що таке правомірна поведінка?” |
З’ясувати співвідношення правових та моральних норм у своєму житті |
Березень |
|||
|
Диспут „Активна життєва позиція." |
Виховання відповідального ставлення до себе |
Квітень |
|||
|
Анкетування „Як я бачу своє майбутнє” |
Перевірити рівень усвідом-леності про своє майбутнє |
Травень |
|||
|
Підготовка до участі в ЗНО |
Створення належних умов підготовки до участі в ЗНО |
січень-квітень |
|||
|
Практичні заняття для педагогів |
|
|
|||
|
Консультації для педагогічних працівників |
Виявлення та обговорення індивідуальних особливостей здобувачів освіти Реєстрація форм дезадаптованої поведінки дітей |
У разі потреби |
|||
|
Алгоритм дій педагога в разі виявлення фактів порушення прав дитини в
освітньому закладі або фактів насильства в учнівському середовищі чи в сім’ї. |
Обговорення колективних і індивідуальних форм роботи класних керівників з
вихованцями, їх батьками та вчителями |
Грудень |
|||
|
Круглий стіл „Система роботи зі здобувачами освіти в умовах нової
української школи.” |
Розглянути особливості підліткової дружби, ідеали підлітків, вплив
дорослих на духовний світ дітей |
Березень |
|||
|
Практичні заняття для батьків |
|
|
|||
|
Індивідуальні та групові консультації "Теорія поколінь: як
порозумітися із власними дітьми." |
Обговорення психолого-педагогічних умов ефективності трудового виховання
в сім’ї |
Грудень |
|||
|
Тренінг "Компетенції майбутнього" |
Формування комунікативних навичок, розширення уяви про компетенції
майбутнього |
Березень |
|||
|
Психологічна майстерня „Шляхи уникнення та подолання конфліктних
ситуацій” |
Гармонізація стосунків у родині |
Жовтень, квітень |
|||
|
Лекція „Вплив родинного виховання на здоров’я дитини» |
Формування принципів здорового способу життя |
Квітень |
|||
IV. Робота з профорієнтації |
||||||
|
Практичні заняття для здобувачів освіти 1-4 класів |
|
|
|||
|
Бесіда „ Хто я? Світ професій"” |
З’ясувати рівень обізнаності у професійному світі |
вересень |
|||
|
Конкурс малюнків „Вгадай професію” |
Розширити знання про професії |
жовтень |
|||
|
Проект „Світ професій” |
Поглиблювати знання про професії |
січень |
|||
|
Практичні заняття для здобувачів освіти 5-8 класів |
|
|
|||
|
Тренінг „Фонтан професій" |
Підвищення рівня поінформованості |
Листопад, грудень |
|||
|
Захист проектів |
Презентація професій, поглиблення знань про професії |
За окремим планом |
|||
|
Світове кафе "Сучасні технології: прогрес чи загроза людству?" |
Професії майбутнього |
Травень |
|||
|
Практичні заняття для здобувачів освіти 9 класу |
|
|
|||
|
Визначення навичок та здібностей |
Навчити визначати свої навички та здібності на підставі аналізу свого
життєвого досвіду |
Вересень |
|||
|
Визначення інтересів |
Навчити визначати свої інте-реси, аналізуючи свій життєвий досвід |
Листопад |
|||
|
Визначення цінностей |
Навчити визначати свої цін-ності, аналізуючи свій життєвий досвід |
Січень |
|||
|
Визначення критеріїв вибору професії |
Навчити виділяти значимі критерії вибору професії, аналізуючи свій
життєвий досвід |
Лютий |
|||
|
Визначення варіантів професійного вибору |
Орієнтовно визначитися у виборі професії, аналізуючи набутий на заняттях
досвід |
Березень |
|||
|
Працевлаштування |
Максимально приблизити ситуацію працевлаштування |
Квітень |
|||
|
Практичні заняття для здобувачів освіти 10 класу |
|
|
|||
|
Дослідження ринку праці Острозького району |
Проаналізувати стан зайнятості населення міста Острога й Острозького
району |
Вересень, жовтень |
|||
|
Формування навичок побудови кар’єри |
Оволодіти навичками побудови кар’єри |
листопад, грудень |
|||
|
Інструменти керування кар’єрою |
Сформулювати шляхи побудови кар’єри |
Березень, квітень |
|||
|
День профорієнтації „На життєвім роздоріжжі”. |
Орієнтовно визначитися у виборі професії |
Травень |
|||
|
Практичні заняття для здобувачів освіти 11 класу |
|
|
|||
|
Самодіагностика профілю майбутньої професії |
Проаналізувати здатність до подальшої освіти та праці, оцінити об’єктивно
свої можливості |
раз на місяць |
|||
|
|
|
|
|
|
|
V. Робота з виконання комплексної програми профілактики злочинності
№ |
Зміст заходів |
Дата виконання |
|
Контролювати додержання вимог чинного законодавства стосовно
забезпечення майнових і житлових прав неповнолітніх. |
До 01.10. |
|
Аналізувати форми і зміст виховної роботи щодо попередження злочинності,
дитячої бездоглядності в учнівському середовищі. |
Постійно |
|
Забезпечувати взаємодію адміністрації закладу з правоохоронними органами,
службою у справах дітей з метою своєчасного реагування на протиправні дії
підлітків. |
Постійно |
|
Забезпечувати змістовне дозвілля та відпочинок дітям та підліткам. |
Постійно |
|
Контролювати працевлаштування випускників |
Травень-вересень |
|
Вести чіткий контроль зайнятості дітей у гуртках, секціях. |
Постійно |
|
Організувати контроль за відвідуванням здобувачами освіти навчальних
занять. |
Постійно |
|
Запланувати і провести Тижні „Молодь України проти наркоманії та СНІДу”,
„За здоровий спосіб життя”, Тиждень правових знань |
Постійно |
|
Питання щодо запобігання наркоманії, тютюнопаління, захворювання на СНІД
та інші інфекційні хвороби розглядати на батьківських зборах. |
Упродовж року |
|
Провести профілактичну операцію „Урок” з метою перевірки стану виконання
вимог Законів України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту” в частині
здобуття загальної середньої освіти. |
Упродовж року |
|
Поновити відомості про психологічний клімат у сім’ях та умови проживання
здобувачів освіти. |
Вересень-жовтень |
|
Своєчасно проводити роботу по виявленню неблагополучних сімей. |
Постійно |
|
Виявляти підлітків, схильних до правопорушень, вживання спиртних напоїв, наркотичних
речовин. |
Постійно. |
|
Організувати профілактичну індивідуальну роботу з такими здобувачами
освіти. |
Постійно. |
|
Заборонити паління у приміщеннях, на території закладу. |
Постійно. |
|
Удосконалювати форми і зміст профілактичної роботи. |
Постійно. |
|
Взяти участь в огляді-конкурсі на кращу організацію правової освіти і
виховання. |
За планом |
|
Провести учнівську олімпіаду з правознавства. |
Жовтень-лютий |
|
Провести дні правових знань та заходи з формування культури здорового
способу життя. |
Жовтень, травень |
|
||
|
Залучати до роботи у позашкільних закладах. |
Постійно |
|
Поновити постійно діючі виставки літератури з питань попередження
шкідливих звичок, інфекційних захворювань. |
Вересень-жовтень |
VI. Робота з дітьми – інвалідами
|
1. |
Вивчення особистих справ, складання соціального паспорту класу |
Вересень |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
2. |
Вивчення психолого-медико-педагогічних особливостей дітей (спостереження
за здобувачами освіти в навчальній і позакласній діяльності); |
Вересень, січень |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
3. |
Консультування дітей та їх батьків; |
Щотижня |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
4. |
Формування сприятливого мікроклімату (індивідуальна допомога класним
керівникам, поширення знань про права дитини, інформація про роботу з
дітьми-інвалідами); |
Протягом року |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
5. |
Координація різних видів соціально-цінної діяльності вихованців,
спрямованих на розвиток соціальних ініціатив (участь у конкурсах, святах,
проведення профконсультування); |
Вересень |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
6. |
Спостереження, бесіди, своєчасна допомога, своєчасне оформлення
інвалідності, санаторного лікування |
У разі потреби |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
7. |
Захист і охорона прав дітей (відновлення життєво важливих документів,
оформлення пенсій по утраті годувальника, інвалідності, участь у судовому
процесі у ролі захисника прав дитини, відстеження адаптованості у прийомній
сім’ї вихованців, влаштування випускників на навчання чи роботу, допомога у
вирішенні побутових проблем |
Протягом року |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
8. |
Підвищення професійної компетентності вчителів |
Постійно |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
9. |
Організація безкоштовного харчування. |
Протягом року |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
VII. Попередження випадків учинення дітьми суїцидів та навмисних само-ушкоджень. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
1. |
Поповнити методичні матеріали: «Суіцидальна поведінка дітей і підлітків:
причини, ознаки, засоби профілактики». |
Вересень |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
2. |
Провести вивчення сімей, де батьки неналежним чином ставляться до
утримання та виховання своїх дітей, мають шкідливі звички. |
Вересень |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
3. |
Оформити виставку наочного матеріалу щодо формування навичок здорового
способу життя, рекомендації щодо відмови від шкідливих звичок. |
Протягом року |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
4. |
Проводити батьківські збори та класні години зі здобувачами освіти 1-11х
класів із залученням медичних працівників, спеціалістів відділу кримінальної
поліції у справах дітей з питань просвіти та вироблення спільних дій щодо
формування навичок здорового способу життя, уміння виживати в складних
життєвих обставинах, долати труднощі та перешкоди, страх перед відповідальністю
за скоєне правопорушення чи злочин. |
1 раз на семестр |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
5. |
Проводити консультації для педагогічних працівників та батьків з
питань своєчасного виявлення суіцидального, депресивного стану дітей
тощо, відповідного реагування на нього, надання дитині необхідної
психологічної допомоги та підтримки, усунення факторів, які провокують такий
стан. |
У разі потреби |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
6. |
Сприяти організації профілактичної роботи серед здобувачів освіти щодо
формування навичок здорового способу життя, формування у них активності,
оптимізму, впевненої поведінки, адекватної самооцінки, уміння долати
перешкоди при прийнятті рішень тощо під час осінніх, зимових,
весінніх канікул, роботи оздоровчих таборів. |
Вересень |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
VIII. Робота з дітьми-переселенцями
|
Немає коментарів:
Дописати коментар