Затверджую
Директор НВК «Кутянківська ЗОШ І-ІІІ ст. – дитячий
садок»
_______________________ Микитюк О.С.
РІЧНИЙ ПЛАН
РОБОТИ
практичного психолога
НВК «КУТЯНКІВСЬКА ЗОШ І-ІІІ ст. --
ДИТЯЧИЙ САДОК»
Мазорчук Оксани Володимирівни
на 2021 - 2022 н. р.
Вступ
Методична
робота психологічної служби на 2021 – 2022 навчальний рік запланована з
урахуванням навчально--методичних проблем: педагогічної теми «Реалізація
особистісно орієнтованого навчання з метою формування ключових компетентностей
моделі випускника початкової, базової та старшої школи» (1 рік); методичної
теми «Формування інноваційного освітнього середовища на основі педагогіки
партнерства в умовах реалізації компетентнісного підходу та принципу
дитиноцентризму» (1 рік); виховної теми «Формування патріотичних та громадянських
якостей, морально-етичних принципів особистості в умовах НУШ» (1 рік). Психологічна служба у 2021 - 2022 навчальному
році продовжуватиме роботу над «Профілактикою проявів насилля в освітньому
середовищі».
Річний план роботи практичного психолога складено на основі Закону України
«Про освіту» 5 вересня 2017 року {Із змінами, внесеними згідно із Законами
№ 2657-VIII від 18.12.2018, ВВР,
2019, № 5, ст.33
№ 2661-VIII від 20.12.2018, ВВР,
2019, № 5, ст.35
№ 2704-VIII від 25.04.2019, ВВР,
2019, № 21, ст.81
№ 2745-VIII від 06.06.2019, ВВР,
2019, № 30, ст.119
№ 392-IX від 18.12.2019, ВВР, 2020,
№ 24, ст.170
№ 463-IX від 16.01.2020
№ 540-IX від 30.03.2020, ВВР, 2020,
№ 18, ст.123
№ 725-IX від 18.06.2020},
«Положення про психологічну службу системи
освітян України» від 31 липня 2018 року
за № 885/32337, Етичний кодексу психолога, методичних рекомендацій
Українського центру практичної психології та соціальної роботи, Конвенції ООН
«Про права дитини», Загальної Декларації прав людини та інших нормативних
документів, які охоплюють питання планування роботи психологічної служби.
СКЛАД
ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ:
·
Практичний психолог, соціальний педагог -- Мазорчук О.В.
·
Заступник директора з виховної роботи – Михайловська
Н.П.
·
Педагог-організатор – Бондар О.І.
·
Класні керівники.
І. Аналітична Частина
У 2020-2021
навчальному році основною метою психологічної служби школи було
соціально-психологічне забезпечення процесу реформування освіти на всіх її
рівнях, здійснення психологічної експертизи, соціально-психологічної корекції,
соціальної реабілітації учнівської молоді, психологічна просвіта всіх учасників
освітнього процесу.
Психологічна
робота у закладі спрямована на збереження і зміцнення здоров’я, підвищення
адаптивних можливостей здобувачів освіти, на створення умов для повноцінного і
гармонійного розвитку всіх учасників освітнього процесу.
Систематична
робота психологічної служби протягом року намагалась забезпечувати своєчасне
вивчення психологічного та фізичного розвитку дитини, мотивів її поведінки і
навчальної діяльності з урахуванням вікових, інтелектуальних особливостей,
створення умов для саморозвитку та самовиховання.
Протягом
року психологічною службою школи було вирішено наступні завдання, що спрямовані
на здійснення психологізації, поширення психологічних знань серед батьків,
здобувачів освіти, вчителів:
·
Захист прав і свобод дитини, створення умов комфортного
освітнього середовища.
·
Захист психічного здоров’я дитини на всіх рівнях
навчання.
·
Сприяння формуванню в здобувачів освіти таких якостей як
саморозвиток, самореалізація, самоповага, самооцінка, соціальна адаптованість,
життєва компетентність.
·
Сприяння формуванню професійної компетентності педагогів.
·
Сприяння підвищенню психологічної культури, соціальної
компетентності здобувачів освіти та особистої зрілості.
·
Проводилась профілактика девіантної та ризикованої
поведінки серед підлітків; профілактика паління, наркоманії, алкоголізму,
поширення ВІЛ-СНІДу, бродяжництва, безпритульності, насилля серед дітей та до
дітей, безпека дітей в Інтернеті.
·
Здійснювався
психологічний супровід успішної адаптації здобувачів освіти 1-го, 5-го,
10-го класів та організації освітнього
процесу.
·
Здійснювалась психологічна допомога вчителям, батькам,
здобувачам освіти у виявленні та ліквідації конфліктних ситуацій між усіма
учасниками освітнього процесу.
·
Здійснювався психологічний супровід освітнього процесу
відповідно до наказів Міністерства освіти і науки України.
В
2021-2022 навчальному році планую продовжувати роботу по соціальному захисту
дітей, по профілактиці та корекції девіантної поведінки дітей. Проводити
індивідуально-психологічну роботу з усіма учасниками освітнього процесу,
пов’язаного з охороною їх здоров’я шляхом консультацій, спрямованих на
розв’язання проблем особистого життя, корекції та проектування життєвого шляху
індивідуальності. Проводити просвітницько-пропагандистську роботу з підвищення
психологічної культури педагогів та
батьків.
Завдання практичного психолога на 2021 –
2022 навчальний рік:
·
виконання плану заходів на період 2021-2022 н. р.;
·
дотримання програм розвитку затверджених МОН;
·
створення сприятливих умов для розвитку дитини, надання
допомоги дітям з особливими освітніми потребами, встановлення зв’язків і дружніх відношень між здобувачем освіти,
сім’єю та освітнім закладом;
·
забезпечення якісного психологічного супроводу освітнього
процесу;
·
науково-методичне і практичне забезпечення просвітницької
роботи з педагогами, здобувачами освіти та батьками;
·
орієнтація виховної роботи на соціально-психологічну
профілактику негативних явищ в
середовищі здобувачів освіти, превентивну освіту, профілактику
девіантної і ризикованої поведінки підлітків; формування толерантної особистості;
·
розвиток у дітей творчих здібностей, підтримка обдарувань
здобувачів освіти, формування навичок самоосвіти і самореалізації особистості;
·
надання психологічної допомоги переміщеним особам та сім’ям учасників АТО.
ІІ.
Цілепокладаюча частина
Основною метою діяльності психологічної
служби є :
·
соціально – психологічне забезпечення процесу
реформування освіти на всіх її рівнях;
·
здійснення психологічної експертизи, соціально –
психологічної корекції, соціальної реабілітації здобувачів освіти;
·
психологічна просвіта всіх учасників освітнього
процесу.
Згідно з основною метою психологічної
служби НВК «Кутянківська ЗОШ І – ІІІ ступенів - дитячий садок» є здійснення
психологічного супроводу процесу навчання і виховання здобувачів освіти та
методичної роботи закладу. Для її
виконання психологічна служба ставить
перед собою такі цілі і завдання:
І. У школі І ступеню (1-4 класи)
Ціль: Створення умов
для розвитку пізнавальної мотивації, пізнавальної активності, пізнавальних
інтересів, формування уміння вчитися.
Завдання:
1. Психологічний супровід процесу
пристосування першокласників до шкільного життя:
а) визначити
готовність першокласників до навчання в школі;
б) провести індивідуальну діагностику
для визначення причин труднощів адаптації.
2. Здійснювати профілактику дезадаптації
здобувачів освіти під час переходу з початкової до середньої школи з метою
виявлення можливої групи ризику дезадаптованих здобувачів освіти.
ІІ.
У школі другого ступеню (5-9 кл.)
Ціль: формування
класного колективу, створення умов для самопізнання та саморозвитку дитини.
Завдання:
1. Здійснювати психологічний супровід
процесу адаптації п’ятикласників до навчання в старшій школі:
а) дослідити міжособистісні відносини
п’ятикласників;
б) визначити рівень самооцінки здобувачів освіти п’ятого класу;
2. Здійснювати діагностику особистісних
рис та якостей з метою стимулювання розвитку та самовиховання.
3. Вести пошук творчих обдарувань здобувачів освіти.
ІV. У школі
третього ступеню (10-11 кл.)
Ціль: Розвиток
соціальної компетентності: (підвищення адаптаційних здібностей, свідоме
професійне самовизначення здобувачів освіти та ін.).
Завдання:
1. Виховувати свідоме ставлення здобувачів
освіти 10-11 класів до свого здоров’я та здоров’я інших людей як найвищої соціальної цінності,
формувати засади здорового способу життя, розвивати здоров`язберігаючі
компетентності здобувачів освіти.
2. Здійснювати психологічний супровід
процесу професійного визначення старшокласників.
V. У роботі з обдаруваннями здобувачів освіти:
Ціль: Створення умов
для подальшого розвитку здібностей, обдарувань усіх здобувачів освіти.
Завдання:
1. Виявляти обдарування, здібності,
таланти здобувачів освіти.
2. Надавати індивідуальні психологічні
консультації.
VІ. У роботі з підлітками девіантної поведінки.
Ціль: встановлення
причин соціального розладу, надання допомоги щодо їх усунення.
Завдання:
1. Проводити психологічну діагностику
особистості дітей з девіантною поведінкою.
2. Проводити індивідуальні консультації з
метою надання допомоги у подоланні психотравмуючих ситуацій та полегшенню
процесу соціалізації здобувачів освіти.
3. Здійснювати профілактику правопорушень
серед неповнолітніх:
а) з’ясовувати мотиви правопорушень;
б) проводити індивідуальні бесіди.
4.Підтримувати
зв’язки із соціальними організаціями.
VІІ. У роботі з педагогічними працівниками школи
Ціль: допомогти
членам педагогічного колективу оволодіти компетентнісним підходом, допомогти педагогам
в організації освітньо-виховної роботи, психологічна підтримка вчителів.
Завдання:
1. Вести просвітницьку роботу з метою
підвищення рівня знань вчителів в галузі психології.
2. Вести консультативну роботу з метою
психологічної підтримки вчителя.
3. Допомагати у формуванні ключових
компетентностей вчителів.
VІІІ. У роботі з батьками
Ціль: надання
допомоги при виникненні проблем у розвитку, навчанні, вихованні та соціальної
дезадаптації дітей.
Завдання:
1. Вести консультативну роботу.
2. Виступати на батьківських зборах.
ІХ.
Підвищення власної кваліфікації, методична робота
Ціль: удосконалення
професійних навичок як спеціаліста у галузі психології.
Завдання:
1.Тема самоосвіти: «Психолого-педагогічна
профілактика негативних явищ серед здобувачів освіти».
2. Приймати участь у роботі районних і
обласних семінарах, конференціях, тренінгах, практикумах практичних психологів.
3. Вести документацію практичного
психолога закладу освіти.
ІІІ. Змістова Частина
В
системі діяльності психологічної служби виділяють такі напрямки роботи:
·
діагностика;
·
профілактика;
·
корекція;
·
навчальна діяльність;
·
консультування;
·
просвіта;
·
інше.
№ |
Напрям діяльності з учасниками освітнього процесу закладу освіти |
Термін проведення |
Де і з ким проводиться |
1. Діагностика
1.1 |
Психолого-педагогічний супровід
процесу адаптації першокласників. Збір інформації про
індивідуально-психологічні особливості здобувачів освіти 1 класу за допомогою
діагностики та спостереження. |
Вересень – грудень |
Здобувачі освіти 1 класу, батьки,
педагог |
1.2 |
Виявлення труднощів шкільної адаптації
здобувачів освіти 5 класу через діагностичне обстеження, спостереження, анкетування . |
Вересень – грудень |
Здобувачі освіти 5 класу, батьки,
класний керівник |
1.3 |
Діагностика пізнавальних процесів |
Жовтень - грудень |
Здобувачі освіти 1 - 4 класів, батьки |
1.4 |
Діагностика обдарованості та
здібностей дітей |
січень |
Здобувачі освіти 1 – 11 класів, батьки |
1.5 |
Діагностика суїцидальних нахилів |
Січень |
Здобувачі освіти 5 – 11 класів, батьки |
1.6 |
Визначення стану емоційного вигорання
серед педагогічного колективу |
Лютий |
Педагоги |
1.7 |
Вивчення професійних нахилів
старшокласників |
Лютий |
Здобувачі освіти 9, 11 класів |
1.8 |
Психологічне обстеження здобувачів
освіти 4 класу з метою визначення їхнього інтелектуального та особистісного
розвитку |
Квітень |
Здобувачі освіти 4 класу |
1.10 |
Діагностика та оцінювання
характерологічних особливостей здобувачів освіти на вимогу адміністрації та
педагогів |
Протягом року |
За запитом |
1.11 |
Дослідження емоційно – вольової сфери здобувачів
освіти |
Протягом року |
За запитом |
1.12 1.13 1.14 1.15 |
Відвідування уроків позакласних та позашкільних
заходів, класних годин з метою спостереження за розвитком здобувачів
освіти. Дослідження психологічної готовності
здобувачів освіти 4 класу до навчання в основній школі Моніторинг динаміки розвитку класних
колективів Діагностика адаптації здобувачів
освіти до умов профільного навчання в старшій школі |
Протягом року Грудень –лютий Протягом року Жовтень, грудень |
За запитом Здобувачі освіти 4 класу, батьки
класний керівник 1-11 класи 10 клас |
2.Профілактика.
2.1 |
Профілактика шкідливих звичок та формування
навичок здорового способу життя |
Жовтень, Грудень |
Здобувачі освіти 1 – 11 класів |
2.2 |
Акція «16 днів проти насильства» |
25.11. – 10.12 |
Здобувачі освіти, батьки, педагоги |
2.3 |
Тематичні заходи «СНІД! Не залишимося
байдужими!» |
01.12 |
Здобувачі освіти, педагоги |
2.4 |
Уроки добра |
Грудень |
Здобувачі освіти 1 – 11 класів |
2.5 |
Профілактика конфліктних ситуацій «здобувач
освіти-здобувач освіти», «здобувач освіти-батьки», «здобувач освіти-вчитель»,
«учитель-батьки» |
Протягом року |
Здобувачі освіти 1 – 11 класів |
2.6 |
Просвітницько-профілактичні заходи з
питань протидії торгівлі людьми |
Протягом року |
Здобувачі освіти 1 – 11 класів |
2.7 |
Години спілкування, заняття з елементами тренінгу та виховні
заходи на життєво-важливі теми |
Протягом року |
Здобувачі освіти 1 – 11 класів |
2.8 |
Релаксаційні заняття |
Протягом року |
Здобувачі освіти 1 – 11 класів. Педагоги |
3.Корекція
3.1 |
Сприяння створенню негативного
ставлення до вживання алкоголю, тютюну, психотропних препаратів. |
Протягом року |
Здобувачі освіти 8-11 класів |
3.2 |
Розвивати та удосконалювати вміння
батьків знаходити правильний вихід з конфліктних ситуацій. |
Лютий |
Батьки |
3.3 |
Сприяти гармонізації внутрішнього
світу педагога. Психокорекційні ігри
для педагогів. |
Протягом року |
Педагоги |
3.4 |
Корекційна програма «Формування та
підтримка обдарованості здобувачів освіти» |
Січень |
Здобувачі освіти 1 - 11 класів |
3.5 |
Проведення соціально-психологічної
роботи з дітьми «групи ризику». Індивідуальні та групові заняття. |
Протягом року |
Діти «групи ризику» |
3.6 |
Профорієнтаційні заняття |
Березень |
Здобувачі освіти 9, 11 класів |
3.7 |
Заняття з елементами тренінгу «Хочу
вже у 5 клас» |
Квітень |
Здобувачі освіти 4 класу |
3.8 |
Профілактика психічного здоров’я у
педагогів. Заняття з елементами тренінгу
для педагогів. |
Травень |
Педагоги |
3.9 |
Корекційно-розвивальні заняття з
розвитку пізнавальних процесів здобувачів освіти початкової школи. |
Протягом року |
Здобувачі освіти 1 – 4 класів |
3.10 |
Проведення індивідуальних корекційних
занять зі здобувачами освіти, які мають проблеми в навчанні та поведінці. |
Протягом року |
Здобувачі освіти 1 – 11 класів |
4.Навчальна
діяльність
4.1 |
Профілактика лихослів’я. |
Протягом року |
Здобувачі освіти 5 – 11 класів |
4.2 |
Конвенція ООН про права дитини. Виступ
«Я маю знати свої обов’язки » |
Травень |
Здобувачі освіти 1 – 4 класів |
4.3 |
Надати підліткам інформацію про
торгівлю людьми. Бесіда «Торгівля людьми.
Що ми повинні знати» |
Листопад - грудень |
Здобувачі освіти 8 – 11 класів |
4.4 |
Допомога здобувачам освіти, родичі яких перебувають у зоні АТО.
Розкриття поняття «стрес», «криза», «травма» та її прояви у психіці,
поведінці. |
Протягом року |
Здобувачі освіти, родичі яких перебували, чи перебувають у
зоні АТО |
4.5 |
Збереження психічного здоров’я педагогічного
колективу, профілактика стресів. |
Протягом року |
Педагоги |
4.6 |
Профілактика дезадаптації дітей.
Бесіди та знайомство з батьками. |
Вересень – грудень |
Батьки |
4.7 |
Профілактика жорстокого поводження з
дітьми. Бесіди. |
Протягом року |
Батьки |
4.8 |
Надати інформацію здобувачам освіти
про дітей з обмеженими можливостями. Толерантне ставлення до дітей з
особливими потребами. |
Протягом року Лютий |
Здобувачі освіти 1 – 4 класів 5 -11 класи |
5.Консультування
5.1 |
Консультування щодо
навчального потенціалу та індивідуальних особливостей здобувачів освіти 1
класу. |
Вересень, листопад |
Педагоги, адміністрація |
5.2 |
Консультування батьків та
вчителів з питань адаптації здобувачів освіти до нових умов навчання. |
Вересень – листопад |
Батьки, педагоги |
5.3 |
Профконсультації здобувачів
освіти 9,11 класів. |
Лютий – березень |
Здобувачі освіти 9, 11
класів |
5.4 |
Консультування здобувачів
освіти з метою надання рекомендацій як справлятися з можливими стресами під
час іспитів та ЗНО. |
Березень – травень |
Здобувачі освіти 11 класу |
5.5 |
Консультації для
вчителів з питань психологічного
клімату в учнівському колективі. |
Протягом року |
Педагоги |
5.6 |
Консультування щодо
результатів проведеної діагностики, надання рекомендацій, психологічної
підтримки усім учасникам освітнього процесу |
Протягом року |
Педагоги, здобувачі освіти |
5.7 |
Консультації з актуальних
проблем освітнього процесу. |
Протягом року |
Педагоги, батьки, здобувачі освіти |
5.8 |
Індивідуальне консультування здобувачів
освіти, педагогів, батьків, спрямоване на допомогу особам, переселеним
із зони АТО, чиї батьки є трудовими мігрантами, учасниками бойових дій у зоні
АТО. |
Протягом року |
Педагоги, батьки, здобувачі
освіти |
5.9 |
«Психологічні зустрічі» -
консультування вчителів з професійних проблем. |
Протягом року |
Педагоги |
5.10 |
Консультування щодо
особистісних проблем. |
Протягом року |
Педагоги, здобувачі освіти
|
5.11 |
Консультування батьків з
питань виховання та навчання дітей. |
Протягом року |
Батьки |
6. Просвіта
6.1 |
Виступи перед батьками з питань
виховання та навчання власних дітей |
Протягом року |
Батьки |
6.2 |
Виступи перед учителями з питань
адаптації здобувачів освіти. |
Жовтень – грудень |
Педагоги |
6.3 |
Психолого-педагогічний семінар «Психологічна
культура педагога в умовах нових освітніх стандартів (в рамках формування нової
української школи» |
Протягом року |
Педагоги |
6.4 |
Профорієнтаційна робота |
Лютий, березень |
Здобувачі освіти 9, 11класів |
6.5 |
Популяризація психологічних знань
серед здобувачів освіти. Оформлення стенду |
Протягом року |
Здобувачі освіти |
6.6 |
Тиждень психології |
квітень |
Педагоги, батьки, здобувачі освіти 1 –
11 класів |
6.7 |
Надання методичної допомоги вчителям у
підборі психологічної літератури з різних проблем виховання та розвитку
дитини. Надання методичної літератури. |
Протягом року |
Педагоги |
6.8 |
Виступи на предметних методоб’єднаннях
та семінарах психологів |
Протягом року |
Психологи |
6.9 |
Години психолога, виховні години. |
Протягом року |
Здобувачі освіти 1 – 11 класів |
6.10 |
Виступи на педрадах, проведення
психолого-педагогічних семінарів |
Протягом року |
Педагогічний колектив |
7.Інше
7.1 |
Співпраця з педагогами та психологами освітніх
закладів |
Протягом року |
7.2 |
Відвідування здобувачів освіти вдома (за
необхідністю). |
Протягом року |
7.3 |
Взаємодія з органами виконавчої влади
та громадським самоврядуванням |
Протягом року |
7.4 |
Співпраця з медпрацівниками |
Протягом року |
7.5 |
Взаємодія з недержавними громадськими
організаціями. |
Протягом року |
7.6 |
Складання плану роботи. |
Вересень |
7.7 |
Участь у роботі настановчого
психолого-педагогічного семінару. |
Протягом року |
7.8 |
Участь в
регіональних, обласних заходах та заходах відділу освіти. |
Протягом року |
7.9 |
Складання звітів про виконану роботу: за семестр,
за рік. |
Грудень Травень |
7.10 |
Складання соціальних паспортів класів І-ІІІ ступенів
навчання. Виявлення здобувачів освіти, що потребують психологічної допомоги. |
Вересень Січень |
7.11 |
Підготовка до проведення розвивальних
та корекційних занять, до виступів на
батьківських зборах, педагогічних нарадах, семінарах для педагогів, районних
психологічних семінарів. |
Протягом року |
7.12 |
Консультації у навчально-методичних та наукових
центрах (закладах). |
Протягом року |
7.13 |
Участь у навчально-методичних семінарах (нарадах)
психологів. |
Протягом року |
7.14 |
Оформлення документації психологічної служби. |
Протягом року |
7.15 |
Створення матеріальної бази кабінету психолога. |
Протягом року |
7.16 |
Робота
в бібліотеці, самопідготовка: а)
підготовка до виступів на педрадах, нарадах при директору; б)
підготовка до проведення виховних годин з дітьми; в) навчання на дистанційних курсах. |
Протягом року |
7.17 |
Розробка
рекомендацій для батьків, вчителів. |
Протягом року |
7.18 |
Підготовка
діагностичного інструментарію. |
Протягом року |
7.19 |
Виготовлення
наочності, оформлення стендів. |
Протягом року |
Немає коментарів:
Дописати коментар