пʼятниця, 6 травня 2022 р.

План роботи соціального педагога на 2021-2022 н. р.

 

                         Затверджую

                                                                                

  Директор НВК «Кутянківська ЗОШ І-ІІІ ст. –

 дитячий садок»

____________________  Микитюк О.С.

 

 

 

 

 

План

роботи соціального педагога

НВК «Кутянківська ЗОШ І-ІІІ ст. – дитячий садок»

Мазорчук Оксани Володимирівни

на 2021 – 2022 навчальний рік

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ

Соціальний педагог у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту»,  «Про запобігання та протидію домашньому насильству», «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків», «Про соціальну роботу з сім’ями, дітьми та молоддю», «Про охорону дитинства», «Про соціальні послуги» іншими законами України, «Конвенцією ООН про права дитини». постановами Верховної Ради України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, Міністерства освіти і науки України а також Законом України від 21.01.2010 р. №1824-VI «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обмеження споживання і продажу пива та слабоалкогольних напоїв», Законом України від 15.02.1995 р. №62/95-ВР «Про заходи протидії незаконному обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прокурсорів та зловживанню ними», Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18 грудня 2018 р. №2657-VIII, наказом МОН від 22.05.2018 р. №509 «Про затвердження Положення про психологічну службу у системі освіти України», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 31 липня 2018 року за №885/32337 та іншими нормативно-правовими документами психологічної служби, зокрема соціального педагога.

Склад психологічної служби:

·         Практичний психолог: Мазорчук Оксана Володимирівна;

·         Соціальний педагог: Мазорчук Оксана Володимирівна;

Заступник директора з виховної роботи: Михайловська Наталія Петрівна.

 

І. Аналітична частина

Робота соціального педагога здійснювалася за такими напрямками:

- діагностика,

- профілактика,

- консультування,

- зв`язки з громадськістю,

- просвіта,

          організаційно-методична робота.

Соціальний педагог протягом 2020/2021 н. р. здійснював  соціально-педагогічний супровід здобувачів освіти, колективу, осіб, які потребують піклування; просвітницьку та профілактичну роботу серед учасників освітнього процесу з питань запобігання та протидії домашньому насильству, у тому числі стосовно дітей та за участю дітей, булінгу, торгівлі людьми, злочинності, алкоголізму, наркоманії тощо. Соціальним педагогом було  вивчено та проаналізовано соціальні умови розвитку здобувачів освіти, класу, шкільного колективу в цілому.    

 

Соціальний педагог брав участь у роботi педагогічної ради, психолого-педагогічних консиліумах, семiнарах;  плануванні і реалізації завдань соціалізації здобувачів освіти, адаптації їх у новому колективі і соціальному середовищі;  надано допомогу дітям, що потребують посиленої педагогічної уваги та мають особливі освітні потреби.  

   Соціальний педагог сприяв  взаємодії школи, сім’ї і суспільства у вихованні здобувачів освіти, їх адаптації до умов соціального середовища, забезпечував консультативну допомогу батькам; захищав права здобувачів освіти від будь-яких видів і форм насильства;  формував у здобувачів освіти відповідальну поведінку, культуру  здорового способу життя, збереження репродуктивного здоров’я; брав участь у попередженні конфліктних ситуацій, що виникають під час освітнього процесу, запобіганні та протидії домашньому насильству.  

В закладі створено банк даних дітей з інвалідністю та ООП; банк даних малозабезпечених та багатодітних сімей. Під особливою увагою соціального педагога знаходяться здобувачі освіти “групи ризику” та діти схильні до правопорушень.

Постійно діти пільгового контингенту залучаються до участі в шкільних та позашкільних виховних заходах, конкурсах, вікторинах, спортивних змаганнях. З метою формування здорового способу життя, здобувачі освіти залучаються до спортивних секцій і гуртків. Багато дітей пільгових категорій охоплені гуртковою роботою.

План роботи за минулий 2020/2021 навчальний рік виконано в цілому.

 

ІІ. Цілепокладаюча частина

Проблемна тема соціального педагога«Адаптація здобувачів освіти до умов перебування в освітньому закладі» (2 рік).

Мета діяльності соціального педагога - створення сприятливих умов для особистісного розвитку людини (фізичного, соціального, духовно-морального, інтелектуального), надання  комплексної соціально-психолого-педагогічної допомоги у саморозвитку та самореалізації в процесі соціалізації, а також захист людини у її життєвому просторі.

Завдання соціального педагога:

·         забезпечення, збереження і зміцнення фізичного, психологічного, соціального, морального здоров'я особистості;

·         формування моральної свідомості, моральних якостей, соціально значущих орієнтацій і установок у життєвому самовизначенні і моральної поведінки;

·         створення сприятливих умов у мікросоціумі для розвитку здібностей та реалізації можливостей людини, його позитивного потенціалу в соціально корисних сферах життєдіяльності, попередження тупикових ситуацій в особистісному розвитку;

·         надання комплексної соціально-психолого-педагогічної допомоги і підтримки;

·         створення комфортного, гуманізованого виховного простору в мікросоціумі;

·         соціально-педагогічний супровід дітей з особливими потребами;

·         Профілактика саморуйнівної поведінки,  жорстокого поводження, насильства, булінгу.

 

Основні завдання на 2021/2022 навчальний рік:

Відстоювання прав та інтересів дітей і молоді на основі державних та міждержавних документів з метою забезпечення для неповнолітніх гарантованих їм прав та умов життєдіяльності.

Виявлення соціальних аномалій в певному колективі, конкретизування проблем та виявлення індивідуальних і специфічних особливостей здобувача освіти чи певної групи.

Виявлення, запобігання та обмеження асоціальних явищ, причин соціальної дезадаптації, забезпечення умов для формування соціально-позитивної спрямованості особистості.

Зміна та вдосконалення якостей дитини, особливостей життєдіяльності та створення умов для розвитку потенційних можливостей осіб з функціональними обмеженнями, активне залучення їх до участі в суспільному житті.

Проведення роботи щодо можливості увійти у сферу спілкування вихованців, ведучи одночасно серйозну роботу щодо виховання у них культури поведінки моральних устоїв, доброзичливості у взаєминах з іншими людьми.

Забезпечення взаємодії у роботі освітнього закладу та державних і недержавних організацій.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Функції соціального педагога у роботі зі здобувачами освіти, педагогічними працівниками, батьками, органами держадміністрацій та місцевого самоврядування

Термін проведення

Учасники

1. СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ
1.1. Діагностична робота зі здобувачами освіти

1.1.1

Проведення соціальної паспортизації класів

Вивчення особливостей адаптаційного періоду:

1. «Соціометрія» (визначення соціального статусу)

2. Анкета для здобувачів освіти «Ставлення до школи»

3. Методика визначення соціально-психологічного клімату в учнівському колективі

вересень-жовтень

 

1, 5,10 класи

2, 5, 10 класи

5 клас

5, 10 класи

1.1.2

Виявлення здобувачів освіти, схильних до правопорушень.

Анкетування здобувачів освіти

жовтень

5–9 класи

1.1.3

Виявлення здобувачів освіти, схильних до пропусків уроків без поважних причин

протягом року

 

1.1.4

Взаємовідносини в родині здобувача освіти.

Анкетування «Взаємини в сім’ї»

листопад

певна група дітей

1.1.5

Виявлення знань з проблем ВІЛ/СНІДу та наркоманії в здобувачів освіти. Анкетування

листопад

8–10 класи

1.1.6

Індивідуальні діагностичні обстеження здобувачів освіти з проблем неуспішності, порушенні поведінки, конфліктів тощо

за запитом

певна група дітей

1.1.7

Виявлення схильності учнівської молоді до наркотичних речовин.

Анкетування.  Реалізація програми зменшення шкідливого впливу тютюну

жовтень-листопад

6–8 класи

1.1.8

Соціологічне опитування «Твій вибір — професія»

березень

9, 11 класи

1.1.9

Анкетування «Я і мої друзі»

лютий

діти з особливими освітніми потребами

1.2. Діагностична робота з учителями

1.2.1

Дослідження способів реагування вчителів у конфліктних ситуаціях

жовтень

вчителі

1.2.2

Соціально-педагогічне дослідження (за запитом адміністрації)

протягом року

вчителі

1.3. Діагностична робота з батьками

1.3.1

Виявлення дітей, які належать до категорії соціально незахищених

вересень

вчителі, батьки

1.3.2

Складання відомостей про батьків

Складання соціального паспорту сімей «групи ризику»

вересень

батьки здобувачів освіти 1, 5, 10 класів

1.3.3

Анкетування з метою отримання інформації про кожного здобувача освіти

жовтень

батьки здобувачів освіти 1, 5, 10 класів

1.3.4

Відвідування опікунських сімей

Діагностика «Сімейний мікроклімат»

лютий

окремі категорії сімей

1.3.5

Визначення емоційної атмосфери в сім’ї. Анкета «Ви і ваші діти»

листопад

батьки здобувачів освіти 5 класу

2. Прогностичні заходи

2.1

Передбачення результатів проведення соціально-діагностичного мінімуму

протягом року

 

2.2

Попередити негативні прояви в поведінці категорійних дітей, схильних до правопорушень, шляхом індивідуальної роботи зі здобувачами освіти.

Провести анкетування новоприбулих учнів з метою виявлення ступеня адаптації у середовищі однокласників

протягом року

 

 

жовтень

категорійні діти

 

 

новоприбулі здобувачі освіти

2.3

Залучення до гурткової роботи дітей пільгової категорії

вересень

здобувачі освіти 1–11 класів

2.4

Вивчення думки класних керівників про взаємостосунки дітей з інвалідністю в класному колективі

протягом року

 

2.5

Виявлення здобувачів освіти «групи ризику», щодо яких можна прогнозувати зниження рівня успішності

протягом року

здобувачі освіти 1–10 класів

2.6

Прогнозування на основі спостереження та досліджень посилення негативних і позитивних сторін соціальної ситуації, що впливає на розвиток особистості здобувача освіти  та групи

протягом року

1-4, 5-10 класи

2.7

Прогнозування соціального супроводу дітей «групи ризику»

протягом року

певна група дітей

2.8

Підбір і перевірка наявних технологій соціально-педагогічно діяльності та вибір серед них тих, що зможуть максимально зменшити прояви насилля серед здобувачів освіти

листопад-грудень

 

3. Консультативні заходи

3.1

Надання рекомендацій класоводам та класним керівникам щодо планування діяльності у напрямку оптимізації психологічного клімату класу, його згуртування

вересень

класоводи, класні керівники

3.2

Консультативна підтримка дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування та їх опікунів

протягом року

 

3.3

Проведення групових та індивідуальних консультацій батьків здобувачів освіти з девіантною поведінкою

за запитом

батьки

3.4

Консультації для здобувачів освіти, батьків та педагогів за результатами діагностики

за графіком досліджень

здобувачі освіти, батьки, педагоги

3.5

Консультативна підтримка дітей трудових мігрантів

протягом року

здобувачі освіти

3.6

Соціально-педагогічна допомога здобувачам освіти, що мають проблеми в навчанні та поведінці

протягом року

 

3.7

Надання індивідуальних та групових консультацій здобувачавм освіти з особистих проблем, щодо взаємин у сім’ї та з однолітками

протягом року

за запитом

3.8

Індивідуальні та групові консультації зі здобувачами освіти «групи ризику»

протягом року

за запитом

3.9

Консультування здобувачів освіти щодо ціннісних орієнтацій

протягом року

здобувачі освіти

3.10

Індивідуальні бесіди на запобігання дитячому травматизму

протягом року

за запитом

4Превентивні заходи

4.1

Здійснення організаційно-розпорядчих заходів із застосуванням засобів державного примусу щодо батьків, які не в повному обсязі виконують свої обов’язки щодо неповнолітніх дітей

протягом року

адміністрація, виконавчі органи

4.2

Уточнення даних про соціальні служби

вересень

 

4.3

Здійснення соціального патронажу сімей

жовтень

 

4.4

Співпраця з органами соціального захисту

протягом року

 

4.5

Соціально-педагогічний патронат дітей-сиріт

жовтень

 

4.6

Соціально-педагогічний патронат дітей з неблагонадійних сімей

листопад

 

4.7

Бесіди з дітьми пільгових категорій з питань правових норм, спрямованих на захист прав та інтересів підростаючого покоління

протягом року

 

4.8

Забезпечення дотримання норм охорони та захисту прав дітей і підлітків, дітей з інвалідністю

протягом року

1-4, 5-11 класи

4.9

Представлення інтересів здобувачів освіти у різноманітних інстанціях (службі у справах неповнолітніх, поліції, суді)

протягом року

1-4, 5-11 класи

5. Профілактична робота зі здобувачами освіти

5.1

Підготовка тематики профілактичних бесід

вересень

 

5.2

Адаптація дитини в новому соціокультурному просторі.

Тренінгові вправи

листопад

1, 5 класи

5.3

Адаптаційні класні години «Це мій перший клас»

жовтень

1 клас

5.4

Профілактичні заходи щодо запобіганню торгівлею людьми

Перегляд відеофільму

Запобігання насиллю, саморуйнівній поведінці «Станція призначення»

Бесіда «Правила і закони в твоєму житті»

Запобігання формуванню девіантної поведінки «Гостре словечко, коле сердечко»

листопад - грудень

 

березень

 

 

грудень

 

 

8–9 класи

 

 

6, 9 класи

 

2–3 класи

5.5

Проведення виховних бесід зі здобувачами освіти різних вікових категорій про кращі людські якості: порядність, людяність, повага до дорослих

протягом року

за запитом

5.6

Профілактика з питань правового виховання і злочинності серед неповнолітніх

Зустріч з представниками правоохоронних органів

грудень

9–11 класи

5.7

Формування правової культури серед здобувачів освіти

Ознайомлення з Конвенцією про права дитини (забезпечення реалізації програми Конвенції про права дитини)

листопад - грудень

4, 5 класи

5.8

Профілактика аморальних вчинків і взаємин у сім’ї

Бесіда «Батьки в нашому житті. Правила культури поведінки і взаємин з батьками»

березень

2, 5 класи

5.9

Формування здорового способу життя

Соціально-психологічний тренінг «Обери здоров’я, не піддавайся спокусі» (забезпечення реалізації програми зменшення шкідливого впливу тютюну)

Рольова гра «Конфліктна ситуація: народження істини, а не загострення стосунків»

листопад

 

 

 

 

листопад

7–8 класи

 

 

 

 

10–11 класи

5.10

Лекція для старшокласників «Знай, щоб жити» Профілактика СНІДу та венеричних захворювань

Формування статевої моралі у молоді

Інформаційна зустріч з лікарем-гінекологом з теми «Сексуальні стосунки та соціальний статус людини»

грудень

 

 

квітень

10–11 класи

5.11.

Профорієнтаційні бесіди «Чи може професія впливати на долю людини»

березень

9, 11 класи

5.12

Профілактика гострого та хронічного стресу «Я і моє психічне здоровя» (ЗДП «Репродуктивне здоров’я нації»)

 

лютий

 

6 класи

5.13

Розповсюдження серед батьків та здобувачів освіти пам’яток, буклетів, інформаційних листівок з різних соціально-психологічних питань

протягом року

батьки, здобувачі освіти 1–11 класів

6. Профілактична робота з учителями

 

Бесіди з вчителями про індивідуальні особливості першокласників

жовтень

учителі 1 класу

6.1

Провести нараду класних керівників з питань паспортизації класу, оформлення соціальних паспортів

жовтень

класні керівники

6.2

Лекція про роботу із соціально занедбаними дітьми

листопад

вчителі

6.3

Виступи на нарадах, висвітлення соціальних аспектів питань, що розглядаються

протягом року

вчителі

6.4

Виступ на педагогічному консиліумі «Особливості адаптації учнів 5 класу»

листопад

адміністрація, класний керівник 5 класу, класовод 4 класу, вчителі-«предметники»

6.5

Участь у методоб’єднанні класних керівників «Педагогіка співпраці шкільної соціальної служби з класними керівниками»

січень

класні керівники

7. Профілактична робота з батьками

7.1

Підвищення соціальної грамотності батьків у вихованні дитини

Бесіди «Взаємини в сім’ї», «Можливі наслідки жорстокого поводження з дітьми, насильства в сім’ї»

протягом року

батьки 5–6 класів

7.2

Батьківський всеобуч

Профілактика шкідливих звичок

Дитяча агресивність. Причини і наслідки

«Не залишимося наодинці»

Мій улюблений світ без насильства

«Сімейні конфлікти: шляхи й умови подолання»

за окремим планом

жовтень

грудень

 

січень

 

 

батьки 7 класу

батьки 3 класу

 

батьки 4 класів

7.3

Лекторій для батьків «Не залишимося наодинці»

за запитом

батьки дітей з інвалідністю

7.4

Виступи на батьківських зборах за результатами проведених досліджень

за запитом

батьки

8. Соціально-перетворювальні заходи

8.1

Підготовка алгоритму соціальних звітів

вересень

 

8.2

Індивідуальна робота з дітьми соціально вразливих і соціально незахищених категорій, з дітьми, які потребують коригування

протягом року

 

8.3

Індивідуальна робота зі здобувачами освіти, які провокують конфлікти у класному колективі

протягом року

за запитом

8.4

Виявлення фактів порушень статуту школи, формування «групи ризику»

жовтень

здобувачі освіти

8.5

Надання соціальних послуг, спрямованих на задоволення соціальних потреб здобувачів освіти

протягом року

1–4, 5–11 класи

8.6

Соціально-перетворювальна робота з дітьми, які зазнали насильства в сім’ї та жорстокого поводження

протягом року

здобувачі освіти, батьки, вчителі

 

Організація тренінгових занять щодо покращення перебігу адаптаційних періодів

листопад

 

8.7

Консиліум з готовності здобувачів освіти 1 класу.

Консиліум з адаптації здобувачів освіти 5 класу

жовтень

листопад

вчителі

8.8

Проведення тижня психології

квітень

 

8.9

Організація круглих столів, диспутів за участі представник медичних служб, правоохоронних органів

протягом року

учасники освітнього процесу

8.10

Формування корекційних груп відповідно до типу виявлених труднощів

протягом року

здобувачі освіти

9. Організаційні заходи

9.1

Планування діяльності соціального педагога та розробка соціально-педагогічного інструментарію

вересень

 

9.2

Оформлення документації поточної роботи, ведення картотеки

постійно

 

9.3

Оформлення облікової документації (журнал щоденного обліку роботи, протоколи консультацій, журнал спостереження на уроках, облікові картки)

постійно

 

9.4

Складання плану роботи:

на рік

на місяць

 

вересень

щомісяця

 

9.5

Організація відвідування здобувачів освіти удома, бесіди з батьками

Обстеження житлово-побутових умов сімей, які перебувають в кризовій ситуації. Складання акту обстеження житлово-побутових умов

протягом року

 

9.6

Складання звіту про виконану роботу:

за півріччя

за рік

І-а пол. грудня І-а пол. травня

 

9.7

Складання та корекція банку даних про дітей з  інвалідністю

Ведення індивідуальних карток

 

вересень

жовтень

 

9.8

Складання корекційно-розвивальної програми для дітей з особливими потребами

вересень-жовтень

певна група дітей

9.9

Участь у навчально-методичних семінарах, методоб’єднаннях практичних психологів, соціальних педагогів

постійно

 

9.10

Підготовка до проведення інтерактивних занять, ділових ігор тощо

протягом року

 

9.11

Підготовка до виступів на батьківських зборах, педагогічних нарадах

протягом року

 

9.12

Підготовка до проведення виховних годин зі здобувачами освіти

протягом року

 

9.13

Робота в бібліотеці, самопідготовка

Опрацювання фахової літератури

протягом року

 

9.14

Консультації в навчально-методичних центрах

протягом року

 

9.15

Складання та корекція банку даних (списки здобувачів освіти, сімей різних соціальних категорій)

вересень

січень

 

9.16

Складання та корекція банку даних про здобувачів освіти схильних до правопорушень

протягом року

 

9.17

Робота з документами, опрацювання нормативно-правових актів

протягом року

 

9.17

Зустріч з представниками правоохоронних органів

грудень

9–11 класи

9.18

Пропаганда здорового способу життя. Акція «Скажемо курінню — НІ!»

третій четвер листопада

8–9 класи

9.19

Зустріч з представниками військового комісаріату

грудень

10–11 класи

 

Зустріч з лікарем-наркологом

квітень

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Функції соціального педагога у роботі з учнями, педагогічними працівниками, батьками, органами держадміністрацій та місцевого самоврядування

Термін проведення

Учасники

1. СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ.
1.1. Діагностична робота з учнями

1.1.1

Проведення соціальної паспортизації класів

Вивчення особливостей адаптаційного періоду:

1. «Соціометрія» (визначення соціального статусу)

2. Анкета для учнів «Ставлення до школи»

3. Методика визначення соціально-психологічного клімату в учнівському колективі

вересень-жовтень

 

1, 5-А, 5-Б, 10 класи

2, 5, 10 класи

5 класи

5, 10 класи

1.1.2

Виявлення учнів, схильних до правопорушень.

Анкетування з учнями

жовтень

5–9 класи

1.1.3

Виявлення учнів, схильних до пропусків уроків без поважних причин

протягом року

 

1.1.4

Взаємовідносини в родині учня

Анкетування «Взаємини в сім’ї»

листопад

певна група дітей

1.1.5

Виявлення знань з проблем ВІЛ/СНІДу та наркоманії в учнів. Анкетування

листопад

8–10 класи

1.1.6

Індивідуальні діагностичні обстеження учнів з проблем неуспішності, порушенні поведінки, конфліктів тощо

за запитом

певна група дітей

1.1.7

Виявлення схильності учнівської молоді до наркотичних речовин.

Анкетування реалізація програми зменшення шкідливого впливу тютюну

жовтень-листопад

6–8 класи

1.1.8

Соціологічне опитування «Твій вибір — професія»

березень

9, 11 класи

1.1.9

Анкетування «Я і мої друзі»

лютий

діти з особливими освітніми потребами

1.2. Діагностична робота з учителями

1.2.1

Дослідження способів реагування вчителів у конфліктних ситуаціях

жовтень

вчителі

1.2.2

Соціально-педагогічне дослідження (за запитом адміністрації)

протягом року

вчителі

1.3. Діагностична робота з батьками

1.3.1

Виявлення дітей, які належать до категорії соціально незахищених

вересень

вчителі, батьки

1.3.2

Складання відомостей про батьків

Складання соціального паспорту сімей «групи ризику»

вересень

батьки учнів 1, 5, 10 класів

1.3.3

Анкетування з метою отримання інформації про кожного учня

жовтень

батьки учнів 1, 5, 10 класів

1.3.4

Відвідування опікунських сімей

Діагностика «Сімейний мікроклімат»

лютий

окремі категорії сімей

1.3.5

Визначення емоційної атмосфери в сім’ї. Анкета «Ви і ваші діти»

листопад

батьки учнів 5 класів

2. Прогностичні заходи

2.1

Передбачення результатів проведення соціально-діагностичного мінімуму

протягом року

 

2.2

Попередити негативні прояви в поведінці категорійних дітей, схильних до правопорушень, шляхом індивідуальної роботи з учнями.

Провести анкетування новоприбулих учнів з метою виявлення ступеня адаптації у середовищі однокласників

протягом року

 

 

жовтень

категорійні діти

 

 

новоприбулі учні

2.3

Залучення до гурткової роботи дітей пільгової категорії

вересень

учні 1–11 класів

2.4

Вивчення думки класних керівників про взаємостосунки дітей з інвалідністю в класному колективі

протягом року

 

2.5

Виявлення учнів «групи ризику», щодо яких можна прогнозувати зниження рівня успішності

протягом року

учні 1–10 класів

2.6

Прогнозування на основі спостереження та досліджень посилення негативних і позитивних сторін соціальної ситуації, що впливає на розвиток особистості учня та групи

протягом року

1-4, 5-10 класи

2.7

Прогнозування соціального супроводу дітей «групи ризику»

протягом року

певна група дітей

2.8

Підбір і перевірка наявних технологій соціально-педагогічно діяльності та вибір серед них тих, що зможуть максимально зменшити прояви насилля серед учнів

листопад-грудень

 

3. Консультативні заходи

3.1

Надання рекомендацій класоводам та класним керівникам щодо планування діяльності у напрямку оптимізації психологічного клімату класу, його згуртування

вересень

класоводи, класні керівники

3.2

Консультативна підтримка дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування та їх опікунів

протягом року

 

3.3

Проведення групових та індивідуальних консультацій батьків учнів з девіантною поведінкою

за запитом

батьки

3.4

Консультації для учнів, батьків та педагогів за результатами діагностики

за графіком досліджень

учні, батьки, педагоги

3.5

Консультативна підтримка дітей трудових мігрантів

протягом року

учні

3.6

Соціально-педагогічна допомога учням , що мають проблеми в навчанні та поведінці

протягом року

 

3.7

Надання індивідуальних та групових консультацій учням з особистих проблем, щодо взаємин у сім’ї та з однолітками

протягом року

за запитом

3.8

Індивідуальні та групові консультації з учнями «групи ризику»

протягом року

за запитом

3.9

Консультування учнів щодо ціннісних орієнтацій

протягом року

учні

3.10

Індивідуальні бесіди на запобігання дитячому травматизму

протягом року

за запитом

4Превентивні заходи

4.1

Здійснення організаційно-розпорядчих заходів із застосуванням засобів державного примусу щодо батьків, які не в повному обсязі виконують свої обов’язки щодо неповнолітніх дітей

протягом року

адміністрація, виконавчі органи

4.2

Уточнення даних про соціальні служби

вересень

 

4.3

Здійснення соціального патронажу сімей

жовтень

 

4.4

Співпраця з органами соціального захисту

протягом року

 

4.5

Соціально-педагогічний патронат дітей-сиріт

жовтень

 

4.6

Соціально-педагогічний патронат дітей з неблагонадійних сімей

листопад

 

4.7

Бесіди з дітьми пільгових категорій з питань правових норм, спрямованих на захист прав та інтересів підростаючого покоління

протягом року

 

4.8

Забезпечення дотримання норм охорони та захисту прав дітей і підлітків, дітей з інвалідністю

протягом року

1-4, 5-11 класи

4.9

Представлення інтересів учнів у різноманітних інстанціях (службі у справах неповнолітніх, міліції суді)

протягом року

1-4, 5-11 класи

5. Профілактична робота з учнями

5.1

Підготовка тематики профілактичних бесід

вересень

 

5.2

Адаптація дитини в новому соціокультурному просторі.

Тренінгові вправи

листопад

1, 5 класи

5.3

Адаптаційні класні години «Це мій перший клас»

жовтень

1 клас

5.4

Профілактичні заходи щодо запобіганню торгівлею людьми

Перегляд відеофільму

Запобігання насиллю, саморуйнівній поведінці «Станція призначення»

Бесіда «Правила і закони в твоєму житті»

Запобігання формуванню девіантної поведінки «Гостре сердечко, коле сердечко»

 

 

березень

 

 

грудень

 

 

8–9 класи

 

 

6, 9 класи

 

2–3 класи

5.5

Проведення виховних бесід з учнями різних вікових категорій про кращі людські якості: порядність, людяність, повага до дорослих

протягом року

за запитом

5.6

Профілактика з питань правового виховання і злочинності серед неповнолітніх

Зустріч з представниками правоохоронних органів

грудень

9–11 класи

5.7

Формування правової культури серед учнів

Ознайомлення учнів з Конвенцією про права дитини (забезпечення реалізації програми Конвенції про права дитини)

листопад

4, 5 класи

5.8

Профілактика аморальних вчинків і взаємин у сім’ї

Бесіда «Батьки в нашому житті. Правила культури поведінки і взаємин з батьками»

березень

2, 5 класи

5.9

Формування здорового способу життя

Соціально-психологічний тренінг «Обери здоров’я, не піддавайся спокусі» (забезпечення реалізації програми зменшення шкідливого впливу тютюну)

Рольова гра «Конфліктна ситуація: народження істини, а не загострення стосунків»

листопад

 

 

 

 

листопад

7–8 класи

 

 

 

 

10–11 класи

5.10

Лекція для старшокласників «Знай, щоб жити» Профілактика СНІДу та венеричних захворювань

Формування статевої моралі у молоді

Інформаційна зустріч з лікарем-гінекологом з теми «Сексуальні стосунки та соціальний статус людини»

грудень

 

 

квітень

10–11 класи

5.11.

Профорієнтаційні бесіди «Чи може професія впливати на долю людини»

березень

9, 11 класи

5.12

Профілактика гострого та хронічного стресу «Я і моє психічне здоровя» (ЗДП «Репродуктивне здоров’я нації)

 

лютий

 

6 класи

5.13

Розповсюдження серед батьків та учнів пам’яток, буклетів, інформаційних листівок з різних соціально-психологічних питань

протягом року

батьки, учні 1–11 класів

6. Профілактична робота з учителями

 

Бесіди з вчителями про індивідуальні особливості першокласників

жовтень

Вчителі 1-х класів

6.1

Провести нараду класних керівників з питань паспортизації класу, оформлення соціальних паспортів

жовтень

класні керівники

6.2

Лекція про роботу із соціально занедбаними дітьми

листопад

вчителі

6.3

Виступи на нарадах, висвітлення соціальних аспектів питань, що розглядаються

протягом року

вчителі

6.4

Виступ на педагогічному консиліумі «Особливості адаптації учнів 5 класів»

листопад

адміністрація, класні керівники 5 класів, класоводи 4 класів, вчителі-«предметники»

6.5

Участь у методоб’єднанні класних керівників «Педагогіка співпраці шкільної соціальної служби з класними керівниками»

січень

класні керівники

7. Профілактична робота з батьками

7.1

Підвищення соціальної грамотності батьків у вихованні дитини

Бесіди «Взаємини в сім’ї», «Можливі наслідки жорстокого поводження з дітьми, насильства в сім’ї»

протягом року

батьки 5–6 класів

7.2

Батьківський всеобуч

Профілактика шкідливих звичок

Дитяча агресивність. Причини і наслідки

«Не залишимося наодинці»

Мій улюблений світ без насильства

«Сімейні конфлікти: шляхи й умови подолання»

за окремим планом

жовтень

грудень

 

січень

 

 

батьки 7 класів

батьки 3 класів

 

батьки 4 класів

7.3

Лекторій для батьків «Не залишимося наодинці»

за запитом

батьки дітей з інвалідністю

7.4

Виступи на батьківських зборах за результатами проведених досліджень

за запитом

батьки

8. Соціально-перетворювальні заходи

8.1

Підготовка алгоритму соціальних звітів

вересень

 

8.2

Індивідуальна робота з дітьми соціально вразливих і соціально незахищених категорій, з дітьми, які потребують коригування

протягом року

 

8.3

Індивідуальна робота з учнями, які провокують конфлікти у класному колективі

протягом року

за запитом

8.4

Виявлення фактів порушень статуту школи, формування «групи ризику»

жовтень

учні

8.5

Надання соціальних послуг, спрямованих на задоволення соціальних потреб учнів

протягом року

1–4, 5–11 класи

8.6

Соціально-перетворювальна робота з дітьми, які зазнали насильства в сім’ї та жорстокого поводження

протягом року

учні, батьки, вчителі

 

Організація тренінгових занять щодо покращання перебігу адаптаційних періодів

листопад

 

8.7

Консиліум з готовності учнів 1 класу

Консиліум з адаптації учнів 5 класів

жовтень

листопад

вчителі

8.8

Проведення тижня психології

лютий

 

8.9

Організація круглих столів, диспутів за участі представник медичних служб, правоохоронних органів

протягом року

учасники освітнього процесу

8.10

Формування корекційних груп відповідно до типу виявлених труднощів

протягом року

учні

9. Організаційні заходи

9.1

Планування діяльності соціального педагога та розробка соціально-педагогічного інструментарію

вересень

 

9.2

Оформлення документації поточної роботи, ведення картотеки

постійно

 

9.3

Оформлення облікової документації (журнал щоденного обліку роботи, протоколи консультацій, журнал спостереження на уроках, облікові картки)

постійно

 

9.4

Складання плану роботи:

на рік

на місяць

 

вересень

щомісяця

 

9.5

Організація відвідування учнів удома, бесіди з батьками

Обстеження житлово-побутових умов сімей, які перебувають в кризовій ситуації. Складання акту обстеження житлово-побутових умов

протягом року

 

9.6

Складання звіту про виконану роботу:

за півріччя

за рік

І-а пол. грудняІ-а пол. травня

 

9.7

Складання та корекція банку даних про дітей з  інвалідністю

Ведення індивідуальних карток

 

вересень

жовтень

 

9.8

Складання корекційно-розвивальної програми для дітей з особливими потребами

вересень

жовтень

 

9.9

Участь у навчально-методичних семінарах, методоб’єднаннях практичних психологів, соціальних педагогів

постійно

 

9.10

Підготовка до проведення інтерактивних занять, ділових ігор тощо

протягом року

 

9.11

Підготовка до виступів на батьківських зборах, педагогічних нарадах

протягом року

 

9.12

Підготовка до проведення виховних годин з учнями

протягом року

 

9.13

Робота в бібліотеці, самопідготовка

Опрацювання фахової літератури

протягом року

 

9.14

Консультації в навчально-методичних центрах

протягом року

 

9.15

Складання та корекція банку даних (списки учнів, сімей різних соціальних категорій)

вересень

січень

 

9.16

Складання та корекція банку даних про учнів схильних до правопорушень

протягом року

 

9.17

Робота з документами, опрацювання нормативно-правових актів

протягом року

 

9.17

Зустріч з представниками правоохоронних органів

грудень

9–10 класи

9.18

Пропаганда здорового способу життяАкція «Скажемо курінню — НІ!»

третій четвер листопада

8–9 класи

9.19

Зустріч з представниками військового комісаріату

грудень

10–11 класи

 

Зустріч з лікарем-наркологом

квітень

 

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Для молодого спеціаліста

  Для молодого спеціаліста 10 порад практичному психологу МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ ПРАКТИЧНИХ ПСИХОЛОГІВ-ПОЧАТКІВЦІВ Для спеціаліс...