Затверджую
Директор НВК «Кутянківська ЗОШ І-ІІІ ст. –
дитячий садок»
____________________ Микитюк О.С.
План
роботи соціального педагога
НВК «Кутянківська ЗОШ І-ІІІ ст. – дитячий садок»
Мазорчук Оксани Володимирівни
на 2021 – 2022 навчальний рік
Вступ
Соціальний педагог у своїй діяльності керується
Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про запобігання та
протидію домашньому насильству», «Про забезпечення рівних прав та можливостей
жінок і чоловіків», «Про соціальну роботу з сім’ями, дітьми та молоддю», «Про
охорону дитинства», «Про соціальні послуги» іншими законами України,
«Конвенцією ООН про права дитини». постановами Верховної Ради України, актами
Президента України, Кабінету Міністрів України, Міністерства освіти і науки
України а також Законом України від 21.01.2010 р. №1824-VI «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обмеження
споживання і продажу пива та слабоалкогольних напоїв», Законом України від
15.02.1995 р. №62/95-ВР «Про заходи протидії незаконному обігу наркотичних
засобів, психотропних речовин і прокурсорів та зловживанню ними», Законом
України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії
булінгу (цькуванню)» від 18 грудня 2018 р. №2657-VIII, наказом МОН від 22.05.2018 р. №509 «Про затвердження Положення про
психологічну службу у системі освіти України», зареєстрований в Міністерстві
юстиції України 31 липня 2018 року за №885/32337 та іншими нормативно-правовими
документами психологічної служби, зокрема соціального педагога.
Склад психологічної служби:
·
Практичний психолог: Мазорчук Оксана
Володимирівна;
·
Соціальний педагог: Мазорчук Оксана
Володимирівна;
Заступник директора з виховної роботи: Михайловська Наталія Петрівна.
І. Аналітична частина
Робота соціального педагога здійснювалася за такими
напрямками:
- діагностика,
- профілактика,
- консультування,
- зв`язки з громадськістю,
- просвіта,
організаційно-методична
робота.
Соціальний педагог протягом 2020/2021 н. р. здійснював
соціально-педагогічний супровід здобувачів освіти, колективу, осіб, які потребують
піклування; просвітницьку та профілактичну роботу серед учасників освітнього
процесу з питань запобігання та протидії домашньому насильству, у тому числі
стосовно дітей та за участю дітей, булінгу, торгівлі людьми, злочинності,
алкоголізму, наркоманії тощо. Соціальним педагогом було вивчено та
проаналізовано соціальні умови розвитку здобувачів освіти, класу, шкільного
колективу в цілому.
Соціальний педагог брав участь у роботi педагогічної
ради, психолого-педагогічних консиліумах, семiнарах; плануванні і
реалізації завдань соціалізації здобувачів освіти, адаптації їх у новому
колективі і соціальному середовищі; надано допомогу дітям, що потребують
посиленої педагогічної уваги та мають особливі освітні потреби.
Соціальний педагог сприяв взаємодії
школи, сім’ї і суспільства у вихованні здобувачів освіти, їх адаптації до умов
соціального середовища, забезпечував консультативну допомогу батькам; захищав
права здобувачів освіти від будь-яких видів і форм насильства; формував у
здобувачів освіти відповідальну поведінку, культуру здорового способу
життя, збереження репродуктивного здоров’я; брав участь у попередженні
конфліктних ситуацій, що виникають під час освітнього процесу, запобіганні та
протидії домашньому насильству.
В закладі створено банк даних дітей з інвалідністю та
ООП; банк даних малозабезпечених та багатодітних сімей. Під особливою
увагою соціального педагога знаходяться здобувачі освіти “групи ризику” та діти
схильні до правопорушень.
Постійно діти пільгового контингенту залучаються до
участі в шкільних та позашкільних виховних заходах, конкурсах, вікторинах,
спортивних змаганнях. З метою формування здорового способу життя, здобувачі
освіти залучаються до спортивних секцій і гуртків. Багато дітей пільгових категорій
охоплені гуртковою роботою.
План роботи за минулий 2020/2021 навчальний рік виконано в цілому.
ІІ. Цілепокладаюча частина
Проблемна тема соціального педагога: «Адаптація здобувачів
освіти до умов перебування в освітньому закладі» (2 рік).
Мета діяльності соціального педагога - створення сприятливих
умов для особистісного розвитку людини (фізичного, соціального,
духовно-морального, інтелектуального), надання комплексної
соціально-психолого-педагогічної допомоги у саморозвитку та самореалізації в
процесі соціалізації, а також захист людини у її життєвому просторі.
Завдання соціального педагога:
·
забезпечення, збереження і зміцнення
фізичного, психологічного, соціального, морального здоров'я особистості;
·
формування моральної свідомості, моральних
якостей, соціально значущих орієнтацій і установок у життєвому самовизначенні і
моральної поведінки;
·
створення сприятливих умов у
мікросоціумі для розвитку здібностей та реалізації можливостей людини, його
позитивного потенціалу в соціально корисних сферах життєдіяльності,
попередження тупикових ситуацій в особистісному розвитку;
·
надання комплексної
соціально-психолого-педагогічної допомоги і підтримки;
·
створення комфортного, гуманізованого
виховного простору в мікросоціумі;
·
соціально-педагогічний супровід дітей з
особливими потребами;
·
Профілактика саморуйнівної поведінки,
жорстокого поводження, насильства, булінгу.
Основні
завдання на 2021/2022 навчальний рік:
Відстоювання прав та
інтересів дітей і молоді на основі державних та міждержавних документів з метою
забезпечення для неповнолітніх гарантованих їм прав та умов життєдіяльності.
Виявлення соціальних
аномалій в певному колективі, конкретизування проблем та виявлення
індивідуальних і специфічних особливостей здобувача освіти чи певної групи.
Виявлення, запобігання
та обмеження асоціальних явищ, причин соціальної дезадаптації, забезпечення
умов для формування соціально-позитивної спрямованості особистості.
Зміна та вдосконалення
якостей дитини, особливостей життєдіяльності та створення умов для розвитку
потенційних можливостей осіб з функціональними обмеженнями, активне залучення
їх до участі в суспільному житті.
Проведення роботи щодо
можливості увійти у сферу спілкування вихованців, ведучи одночасно серйозну
роботу щодо виховання у них культури поведінки моральних устоїв,
доброзичливості у взаєминах з іншими людьми.
Забезпечення взаємодії у роботі освітнього закладу та державних і
недержавних організацій.
Функції соціального педагога у роботі зі здобувачами
освіти, педагогічними працівниками, батьками, органами держадміністрацій та
місцевого самоврядування |
Термін проведення |
Учасники |
|
1. СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНЕ
ДОСЛІДЖЕННЯ |
|||
1.1.1 |
Проведення соціальної паспортизації класів Вивчення особливостей адаптаційного періоду: 1. «Соціометрія» (визначення соціального статусу) 2. Анкета для здобувачів освіти «Ставлення до школи» 3. Методика визначення соціально-психологічного
клімату в учнівському колективі |
вересень-жовтень |
1, 5,10 класи 2, 5, 10 класи 5 клас 5, 10 класи |
1.1.2 |
Виявлення здобувачів освіти, схильних до
правопорушень. Анкетування здобувачів освіти |
жовтень |
5–9 класи |
1.1.3 |
Виявлення здобувачів освіти, схильних до пропусків уроків
без поважних причин |
протягом року |
|
1.1.4 |
Взаємовідносини в родині здобувача освіти. Анкетування «Взаємини в сім’ї» |
листопад |
певна група дітей |
1.1.5 |
Виявлення знань з проблем ВІЛ/СНІДу та наркоманії
в здобувачів освіти. Анкетування |
листопад |
8–10 класи |
1.1.6 |
Індивідуальні діагностичні
обстеження здобувачів освіти з проблем неуспішності, порушенні поведінки,
конфліктів тощо |
за запитом |
певна група дітей |
1.1.7 |
Виявлення схильності учнівської молоді до
наркотичних речовин. Анкетування. Реалізація
програми зменшення шкідливого впливу тютюну |
жовтень-листопад |
6–8 класи |
1.1.8 |
Соціологічне опитування «Твій вибір — професія» |
березень |
9, 11 класи |
1.1.9 |
Анкетування «Я і мої друзі» |
лютий |
діти з особливими освітніми потребами |
1.2. Діагностична
робота з учителями |
|||
1.2.1 |
Дослідження способів реагування вчителів у конфліктних
ситуаціях |
жовтень |
вчителі |
1.2.2 |
Соціально-педагогічне дослідження (за
запитом адміністрації) |
протягом року |
вчителі |
1.3. Діагностична
робота з батьками |
|||
1.3.1 |
Виявлення дітей, які належать до категорії соціально
незахищених |
вересень |
вчителі, батьки |
1.3.2 |
Складання відомостей про батьків Складання соціального паспорту сімей «групи ризику» |
вересень |
батьки здобувачів освіти 1, 5, 10 класів |
1.3.3 |
Анкетування з метою отримання інформації про кожного
здобувача освіти |
жовтень |
батьки здобувачів освіти 1, 5, 10 класів |
1.3.4 |
Відвідування опікунських сімей Діагностика «Сімейний мікроклімат» |
лютий |
окремі категорії сімей |
1.3.5 |
Визначення емоційної атмосфери в сім’ї. Анкета «Ви і
ваші діти» |
листопад |
батьки здобувачів освіти 5 класу |
2. Прогностичні заходи |
|||
2.1 |
Передбачення результатів проведення
соціально-діагностичного мінімуму |
протягом року |
|
2.2 |
Попередити негативні прояви в поведінці категорійних
дітей, схильних до правопорушень, шляхом індивідуальної роботи зі здобувачами
освіти. Провести анкетування новоприбулих учнів з метою виявлення
ступеня адаптації у середовищі однокласників |
протягом року жовтень |
категорійні діти новоприбулі здобувачі освіти |
2.3 |
Залучення до гурткової роботи дітей пільгової
категорії |
вересень |
здобувачі освіти 1–11 класів |
2.4 |
Вивчення думки класних керівників про взаємостосунки
дітей з інвалідністю в класному колективі |
протягом року |
|
2.5 |
Виявлення здобувачів освіти «групи ризику», щодо
яких можна прогнозувати зниження рівня успішності |
протягом року |
здобувачі освіти 1–10 класів |
2.6 |
Прогнозування на основі спостереження та досліджень
посилення негативних і позитивних сторін соціальної ситуації, що впливає
на розвиток особистості здобувача освіти та групи |
протягом року |
1-4, 5-10 класи |
2.7 |
Прогнозування соціального супроводу дітей «групи
ризику» |
протягом року |
певна група дітей |
2.8 |
Підбір і перевірка наявних технологій
соціально-педагогічно діяльності та вибір серед них тих, що зможуть
максимально зменшити прояви насилля серед здобувачів освіти |
листопад-грудень |
|
3. Консультативні заходи |
|||
3.1 |
Надання рекомендацій класоводам та класним
керівникам щодо планування діяльності у напрямку оптимізації
психологічного клімату класу, його згуртування |
вересень |
класоводи, класні керівники |
3.2 |
Консультативна підтримка дітей-сиріт та дітей,
позбавлених батьківського піклування та їх опікунів |
протягом року |
|
3.3 |
Проведення групових та індивідуальних консультацій
батьків здобувачів освіти з девіантною поведінкою |
за запитом |
батьки |
3.4 |
Консультації для здобувачів освіти, батьків та
педагогів за результатами діагностики |
за графіком
досліджень |
здобувачі освіти, батьки, педагоги |
3.5 |
Консультативна підтримка дітей трудових мігрантів |
протягом року |
здобувачі освіти |
3.6 |
Соціально-педагогічна допомога здобувачам освіти, що
мають проблеми в навчанні та поведінці |
протягом року |
|
3.7 |
Надання індивідуальних та групових консультацій
здобувачавм освіти з особистих проблем, щодо взаємин у сім’ї та з
однолітками |
протягом року |
за запитом |
3.8 |
Індивідуальні та групові консультації зі здобувачами
освіти «групи ризику» |
протягом року |
за запитом |
3.9 |
Консультування здобувачів освіти щодо ціннісних
орієнтацій |
протягом року |
здобувачі освіти |
3.10 |
Індивідуальні бесіди на запобігання дитячому
травматизму |
протягом року |
за запитом |
4. Превентивні заходи |
|||
4.1 |
Здійснення організаційно-розпорядчих заходів із застосуванням
засобів державного примусу щодо батьків, які не в повному обсязі виконують
свої обов’язки щодо неповнолітніх дітей |
протягом року |
адміністрація, виконавчі органи |
4.2 |
Уточнення даних про соціальні служби |
вересень |
|
4.3 |
Здійснення соціального патронажу сімей |
жовтень |
|
4.4 |
Співпраця з органами соціального захисту |
протягом року |
|
4.5 |
Соціально-педагогічний патронат дітей-сиріт |
жовтень |
|
4.6 |
Соціально-педагогічний патронат дітей з неблагонадійних
сімей |
листопад |
|
4.7 |
Бесіди з дітьми пільгових категорій з питань
правових норм, спрямованих на захист прав та інтересів підростаючого
покоління |
протягом року |
|
4.8 |
Забезпечення дотримання норм охорони та захисту
прав дітей і підлітків, дітей з інвалідністю |
протягом року |
1-4, 5-11 класи |
4.9 |
Представлення інтересів здобувачів освіти у
різноманітних інстанціях (службі у справах неповнолітніх, поліції, суді) |
протягом року |
1-4, 5-11 класи |
5. Профілактична робота зі
здобувачами освіти |
|||
5.1 |
Підготовка тематики профілактичних бесід |
вересень |
|
5.2 |
Адаптація дитини в новому соціокультурному просторі. Тренінгові вправи |
листопад |
1, 5 класи |
5.3 |
Адаптаційні
класні години «Це мій перший клас» |
жовтень |
1 клас |
5.4 |
Профілактичні заходи щодо запобіганню торгівлею
людьми Перегляд відеофільму Запобігання насиллю, саморуйнівній поведінці
«Станція призначення» Бесіда «Правила і закони в твоєму житті» Запобігання формуванню девіантної поведінки «Гостре
словечко, коле сердечко» |
листопад -
грудень березень грудень |
8–9 класи 6, 9 класи 2–3 класи |
5.5 |
Проведення виховних бесід зі здобувачами освіти
різних вікових категорій про кращі людські якості: порядність, людяність,
повага до дорослих |
протягом року |
за запитом |
5.6 |
Профілактика з питань правового виховання і злочинності
серед неповнолітніх Зустріч з представниками правоохоронних органів |
грудень |
9–11 класи |
5.7 |
Формування правової культури серед здобувачів освіти Ознайомлення з Конвенцією про права дитини
(забезпечення реалізації програми Конвенції про права дитини) |
листопад -
грудень |
4, 5 класи |
5.8 |
Профілактика аморальних вчинків і взаємин у сім’ї Бесіда «Батьки в нашому житті. Правила культури
поведінки і взаємин з батьками» |
березень |
2, 5 класи |
5.9 |
Формування здорового способу життя Соціально-психологічний тренінг «Обери здоров’я, не
піддавайся спокусі» (забезпечення реалізації програми зменшення шкідливого
впливу тютюну) Рольова гра «Конфліктна ситуація: народження істини,
а не загострення стосунків» |
листопад листопад |
7–8 класи 10–11 класи |
5.10 |
Лекція для старшокласників «Знай, щоб жити»
Профілактика СНІДу та венеричних захворювань Формування статевої моралі у молоді Інформаційна зустріч з лікарем-гінекологом з теми
«Сексуальні стосунки та соціальний статус людини» |
грудень квітень |
10–11 класи |
5.11. |
Профорієнтаційні бесіди «Чи може професія впливати
на долю людини» |
березень |
9, 11 класи |
5.12 |
Профілактика гострого та хронічного стресу «Я і моє
психічне здоров’я» (ЗДП «Репродуктивне здоров’я нації») |
лютий |
6 класи |
5.13 |
Розповсюдження серед батьків та здобувачів освіти
пам’яток, буклетів, інформаційних листівок з різних соціально-психологічних
питань |
протягом року |
батьки, здобувачі освіти 1–11 класів |
6. Профілактична робота з учителями |
|||
|
Бесіди з вчителями про індивідуальні особливості
першокласників |
жовтень |
учителі 1 класу |
6.1 |
Провести нараду класних керівників з питань
паспортизації класу, оформлення соціальних паспортів |
жовтень |
класні керівники |
6.2 |
Лекція про роботу із соціально занедбаними дітьми |
листопад |
вчителі |
6.3 |
Виступи на нарадах, висвітлення соціальних аспектів
питань, що розглядаються |
протягом року |
вчителі |
6.4 |
Виступ на педагогічному консиліумі «Особливості
адаптації учнів 5 класу» |
листопад |
адміністрація, класний керівник 5 класу,
класовод 4 класу, вчителі-«предметники» |
6.5 |
Участь у методоб’єднанні класних керівників
«Педагогіка співпраці шкільної соціальної служби з класними керівниками» |
січень |
класні керівники |
7. Профілактична робота з
батьками |
|||
7.1 |
Підвищення соціальної грамотності батьків у вихованні
дитини Бесіди «Взаємини в сім’ї», «Можливі наслідки
жорстокого поводження з дітьми, насильства в сім’ї» |
протягом року |
батьки 5–6 класів |
7.2 |
Батьківський всеобуч Профілактика шкідливих звичок Дитяча агресивність. Причини і наслідки «Не залишимося наодинці» Мій улюблений світ без насильства «Сімейні конфлікти: шляхи й умови подолання» |
за окремим
планом жовтень грудень січень |
батьки 7 класу батьки 3 класу батьки 4 класів |
7.3 |
Лекторій для батьків «Не залишимося наодинці» |
за запитом |
батьки дітей з інвалідністю |
7.4 |
Виступи на батьківських зборах за результатами
проведених досліджень |
за запитом |
батьки |
8. Соціально-перетворювальні
заходи |
|||
8.1 |
Підготовка алгоритму соціальних звітів |
вересень |
|
8.2 |
Індивідуальна робота з дітьми соціально вразливих і
соціально незахищених категорій, з дітьми, які потребують коригування |
протягом року |
|
8.3 |
Індивідуальна робота зі здобувачами освіти, які провокують
конфлікти у класному колективі |
протягом року |
за запитом |
8.4 |
Виявлення фактів порушень статуту школи, формування
«групи ризику» |
жовтень |
здобувачі освіти |
8.5 |
Надання соціальних послуг, спрямованих на задоволення
соціальних потреб здобувачів освіти |
протягом року |
1–4, 5–11 класи |
8.6 |
Соціально-перетворювальна робота з дітьми, які
зазнали насильства в сім’ї та жорстокого поводження |
протягом року |
здобувачі освіти, батьки, вчителі |
|
Організація тренінгових занять щодо покращення
перебігу адаптаційних періодів |
листопад |
|
8.7 |
Консиліум з готовності здобувачів освіти 1 класу. Консиліум з адаптації здобувачів освіти 5 класу |
жовтень листопад |
вчителі |
8.8 |
Проведення тижня психології |
квітень |
|
8.9 |
Організація круглих столів, диспутів за участі
представник медичних служб, правоохоронних органів |
протягом року |
учасники освітнього процесу |
8.10 |
Формування корекційних груп відповідно до типу
виявлених труднощів |
протягом року |
здобувачі освіти |
9. Організаційні заходи |
|||
9.1 |
Планування діяльності соціального педагога та розробка
соціально-педагогічного інструментарію |
вересень |
|
9.2 |
Оформлення документації поточної роботи, ведення
картотеки |
постійно |
|
9.3 |
Оформлення облікової документації (журнал щоденного
обліку роботи, протоколи консультацій, журнал спостереження на уроках,
облікові картки) |
постійно |
|
9.4 |
Складання плану роботи: на рік на місяць |
вересень щомісяця |
|
9.5 |
Організація відвідування здобувачів освіти удома,
бесіди з батьками Обстеження житлово-побутових умов сімей, які
перебувають в кризовій ситуації. Складання акту обстеження житлово-побутових
умов |
протягом року |
|
9.6 |
Складання звіту про виконану роботу: за півріччя за рік |
І-а пол. грудня
І-а пол. травня |
|
9.7 |
Складання та корекція банку даних про дітей з
інвалідністю Ведення індивідуальних карток |
вересень жовтень |
|
9.8 |
Складання корекційно-розвивальної програми для дітей
з особливими потребами |
вересень-жовтень |
певна група дітей |
9.9 |
Участь у навчально-методичних семінарах,
методоб’єднаннях практичних психологів, соціальних педагогів |
постійно |
|
9.10 |
Підготовка до проведення інтерактивних занять,
ділових ігор тощо |
протягом року |
|
9.11 |
Підготовка до виступів на батьківських зборах,
педагогічних нарадах |
протягом року |
|
9.12 |
Підготовка до проведення виховних годин зі
здобувачами освіти |
протягом року |
|
9.13 |
Робота в бібліотеці, самопідготовка Опрацювання фахової літератури |
протягом року |
|
9.14 |
Консультації в навчально-методичних центрах |
протягом року |
|
9.15 |
Складання та корекція банку даних (списки здобувачів
освіти, сімей різних соціальних категорій) |
вересень січень |
|
9.16 |
Складання та корекція банку даних про здобувачів
освіти схильних до правопорушень |
протягом року |
|
9.17 |
Робота з документами, опрацювання
нормативно-правових актів |
протягом року |
|
9.17 |
Зустріч з представниками правоохоронних органів |
грудень |
9–11 класи |
9.18 |
Пропаганда здорового способу життя. Акція «Скажемо
курінню — НІ!» |
третій четвер
листопада |
8–9 класи |
9.19 |
Зустріч з представниками військового комісаріату |
грудень |
10–11 класи |
|
Зустріч з лікарем-наркологом |
квітень |
|
Функції соціального педагога у роботі з учнями,
педагогічними працівниками, батьками, органами держадміністрацій та місцевого
самоврядування |
Термін проведення |
Учасники |
|
1. СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНЕ
ДОСЛІДЖЕННЯ. |
|||
1.1.1 |
Проведення соціальної паспортизації класів Вивчення особливостей адаптаційного періоду: 1. «Соціометрія» (визначення соціального статусу) 2. Анкета для учнів «Ставлення до школи» 3. Методика визначення соціально-психологічного
клімату в учнівському колективі |
вересень-жовтень |
1, 5-А, 5-Б, 10 класи 2, 5, 10 класи 5 класи 5, 10 класи |
1.1.2 |
Виявлення учнів, схильних до правопорушень. Анкетування з учнями |
жовтень |
5–9 класи |
1.1.3 |
Виявлення учнів, схильних до пропусків уроків без поважних
причин |
протягом року |
|
1.1.4 |
Взаємовідносини в родині учня Анкетування «Взаємини в сім’ї» |
листопад |
певна група дітей |
1.1.5 |
Виявлення знань з проблем ВІЛ/СНІДу та наркоманії
в учнів. Анкетування |
листопад |
8–10 класи |
1.1.6 |
Індивідуальні діагностичні обстеження учнів з проблем
неуспішності, порушенні поведінки, конфліктів тощо |
за запитом |
певна група дітей |
1.1.7 |
Виявлення схильності учнівської молоді до
наркотичних речовин. Анкетування реалізація програми зменшення шкідливого
впливу тютюну |
жовтень-листопад |
6–8 класи |
1.1.8 |
Соціологічне опитування «Твій вибір — професія» |
березень |
9, 11 класи |
1.1.9 |
Анкетування «Я і мої друзі» |
лютий |
діти з особливими освітніми потребами |
1.2. Діагностична
робота з учителями |
|||
1.2.1 |
Дослідження способів реагування вчителів у конфліктних
ситуаціях |
жовтень |
вчителі |
1.2.2 |
Соціально-педагогічне дослідження (за
запитом адміністрації) |
протягом року |
вчителі |
1.3. Діагностична
робота з батьками |
|||
1.3.1 |
Виявлення дітей, які належать до категорії соціально
незахищених |
вересень |
вчителі, батьки |
1.3.2 |
Складання відомостей про батьків Складання соціального паспорту сімей «групи ризику» |
вересень |
батьки учнів 1, 5, 10 класів |
1.3.3 |
Анкетування з метою отримання інформації про кожного
учня |
жовтень |
батьки учнів 1, 5, 10 класів |
1.3.4 |
Відвідування опікунських сімей Діагностика «Сімейний мікроклімат» |
лютий |
окремі категорії сімей |
1.3.5 |
Визначення емоційної атмосфери в сім’ї. Анкета «Ви і
ваші діти» |
листопад |
батьки учнів 5 класів |
2. Прогностичні заходи |
|||
2.1 |
Передбачення результатів проведення
соціально-діагностичного мінімуму |
протягом року |
|
2.2 |
Попередити негативні прояви в поведінці категорійних
дітей, схильних до правопорушень, шляхом індивідуальної роботи з учнями. Провести анкетування новоприбулих учнів з метою
виявлення ступеня адаптації у середовищі однокласників |
протягом року жовтень |
категорійні діти новоприбулі учні |
2.3 |
Залучення до гурткової роботи дітей пільгової категорії |
вересень |
учні 1–11 класів |
2.4 |
Вивчення думки класних керівників про взаємостосунки
дітей з інвалідністю в класному колективі |
протягом року |
|
2.5 |
Виявлення учнів «групи ризику», щодо яких можна
прогнозувати зниження рівня успішності |
протягом року |
учні 1–10 класів |
2.6 |
Прогнозування на основі спостереження та досліджень
посилення негативних і позитивних сторін соціальної ситуації, що впливає
на розвиток особистості учня та групи |
протягом року |
1-4, 5-10 класи |
2.7 |
Прогнозування соціального супроводу дітей «групи
ризику» |
протягом року |
певна група дітей |
2.8 |
Підбір і перевірка наявних технологій
соціально-педагогічно діяльності та вибір серед них тих, що зможуть
максимально зменшити прояви насилля серед учнів |
листопад-грудень |
|
3. Консультативні заходи |
|||
3.1 |
Надання рекомендацій класоводам та класним
керівникам щодо планування діяльності у напрямку оптимізації
психологічного клімату класу, його згуртування |
вересень |
класоводи, класні керівники |
3.2 |
Консультативна підтримка дітей-сиріт та дітей,
позбавлених батьківського піклування та їх опікунів |
протягом року |
|
3.3 |
Проведення групових та індивідуальних консультацій
батьків учнів з девіантною поведінкою |
за запитом |
батьки |
3.4 |
Консультації для учнів, батьків та педагогів за результатами
діагностики |
за графіком
досліджень |
учні, батьки, педагоги |
3.5 |
Консультативна підтримка дітей трудових мігрантів |
протягом року |
учні |
3.6 |
Соціально-педагогічна допомога учням , що мають проблеми
в навчанні та поведінці |
протягом року |
|
3.7 |
Надання індивідуальних та групових консультацій
учням з особистих проблем, щодо взаємин у сім’ї та з однолітками |
протягом року |
за запитом |
3.8 |
Індивідуальні та групові консультації з учнями
«групи ризику» |
протягом року |
за запитом |
3.9 |
Консультування учнів щодо ціннісних орієнтацій |
протягом року |
учні |
3.10 |
Індивідуальні бесіди на запобігання дитячому
травматизму |
протягом року |
за запитом |
4. Превентивні заходи |
|||
4.1 |
Здійснення організаційно-розпорядчих заходів із застосуванням
засобів державного примусу щодо батьків, які не в повному обсязі виконують
свої обов’язки щодо неповнолітніх дітей |
протягом року |
адміністрація, виконавчі органи |
4.2 |
Уточнення даних про соціальні служби |
вересень |
|
4.3 |
Здійснення соціального патронажу сімей |
жовтень |
|
4.4 |
Співпраця з органами соціального захисту |
протягом року |
|
4.5 |
Соціально-педагогічний патронат дітей-сиріт |
жовтень |
|
4.6 |
Соціально-педагогічний патронат дітей з неблагонадійних
сімей |
листопад |
|
4.7 |
Бесіди з дітьми пільгових категорій з питань
правових норм, спрямованих на захист прав та інтересів підростаючого
покоління |
протягом року |
|
4.8 |
Забезпечення дотримання норм охорони та захисту
прав дітей і підлітків, дітей з інвалідністю |
протягом року |
1-4, 5-11 класи |
4.9 |
Представлення інтересів учнів у різноманітних
інстанціях (службі у справах неповнолітніх, міліції суді) |
протягом року |
1-4, 5-11 класи |
5. Профілактична робота з учнями |
|||
5.1 |
Підготовка тематики профілактичних бесід |
вересень |
|
5.2 |
Адаптація дитини в новому соціокультурному просторі. Тренінгові вправи |
листопад |
1, 5 класи |
5.3 |
Адаптаційні
класні години «Це мій перший клас» |
жовтень |
1 клас |
5.4 |
Профілактичні заходи щодо запобіганню торгівлею
людьми Перегляд відеофільму Запобігання насиллю, саморуйнівній поведінці
«Станція призначення» Бесіда «Правила і закони в твоєму житті» Запобігання формуванню девіантної поведінки «Гостре
сердечко, коле сердечко» |
березень грудень |
8–9 класи 6, 9 класи 2–3 класи |
5.5 |
Проведення виховних бесід з учнями різних вікових
категорій про кращі людські якості: порядність, людяність, повага до дорослих |
протягом року |
за запитом |
5.6 |
Профілактика з питань правового виховання і злочинності
серед неповнолітніх Зустріч з представниками правоохоронних органів |
грудень |
9–11 класи |
5.7 |
Формування правової культури серед учнів Ознайомлення учнів з Конвенцією про права дитини
(забезпечення реалізації програми Конвенції про права дитини) |
листопад |
4, 5 класи |
5.8 |
Профілактика аморальних вчинків і взаємин у сім’ї Бесіда «Батьки в нашому житті. Правила культури
поведінки і взаємин з батьками» |
березень |
2, 5 класи |
5.9 |
Формування здорового способу життя Соціально-психологічний тренінг «Обери здоров’я, не
піддавайся спокусі» (забезпечення реалізації програми зменшення шкідливого
впливу тютюну) Рольова гра «Конфліктна ситуація: народження істини,
а не загострення стосунків» |
листопад листопад |
7–8 класи 10–11 класи |
5.10 |
Лекція для старшокласників «Знай, щоб жити» Профілактика
СНІДу та венеричних захворювань Формування статевої моралі у молоді Інформаційна зустріч з лікарем-гінекологом з теми
«Сексуальні стосунки та соціальний статус людини» |
грудень квітень |
10–11 класи |
5.11. |
Профорієнтаційні бесіди «Чи може професія впливати
на долю людини» |
березень |
9, 11 класи |
5.12 |
Профілактика гострого та хронічного стресу «Я і моє
психічне здоров’я» (ЗДП «Репродуктивне здоров’я нації) |
лютий |
6 класи |
5.13 |
Розповсюдження серед батьків та учнів пам’яток,
буклетів, інформаційних листівок з різних соціально-психологічних питань |
протягом року |
батьки, учні 1–11 класів |
6. Профілактична робота з учителями |
|||
|
Бесіди з вчителями про індивідуальні особливості
першокласників |
жовтень |
Вчителі 1-х класів |
6.1 |
Провести нараду класних керівників з питань
паспортизації класу, оформлення соціальних паспортів |
жовтень |
класні керівники |
6.2 |
Лекція про роботу із соціально занедбаними дітьми |
листопад |
вчителі |
6.3 |
Виступи на нарадах, висвітлення соціальних аспектів
питань, що розглядаються |
протягом року |
вчителі |
6.4 |
Виступ на педагогічному консиліумі «Особливості
адаптації учнів 5 класів» |
листопад |
адміністрація, класні керівники 5 класів,
класоводи 4 класів, вчителі-«предметники» |
6.5 |
Участь у методоб’єднанні класних керівників
«Педагогіка співпраці шкільної соціальної служби з класними керівниками» |
січень |
класні керівники |
7. Профілактична робота з батьками |
|||
7.1 |
Підвищення соціальної грамотності батьків у вихованні
дитини Бесіди «Взаємини в сім’ї», «Можливі наслідки
жорстокого поводження з дітьми, насильства в сім’ї» |
протягом року |
батьки 5–6 класів |
7.2 |
Батьківський всеобуч Профілактика шкідливих звичок Дитяча агресивність. Причини і наслідки «Не залишимося наодинці» Мій улюблений світ без насильства «Сімейні конфлікти: шляхи й умови подолання» |
за окремим
планом жовтень грудень січень |
батьки 7 класів батьки 3 класів батьки 4 класів |
7.3 |
Лекторій для батьків «Не залишимося наодинці» |
за запитом |
батьки дітей з інвалідністю |
7.4 |
Виступи на батьківських зборах за результатами
проведених досліджень |
за запитом |
батьки |
8. Соціально-перетворювальні
заходи |
|||
8.1 |
Підготовка алгоритму соціальних звітів |
вересень |
|
8.2 |
Індивідуальна робота з дітьми соціально вразливих і
соціально незахищених категорій, з дітьми, які потребують коригування |
протягом року |
|
8.3 |
Індивідуальна робота з учнями, які провокують конфлікти
у класному колективі |
протягом року |
за запитом |
8.4 |
Виявлення фактів порушень статуту школи, формування
«групи ризику» |
жовтень |
учні |
8.5 |
Надання соціальних послуг, спрямованих на задоволення
соціальних потреб учнів |
протягом року |
1–4, 5–11 класи |
8.6 |
Соціально-перетворювальна робота з дітьми, які
зазнали насильства в сім’ї та жорстокого поводження |
протягом року |
учні, батьки, вчителі |
|
Організація тренінгових занять щодо покращання
перебігу адаптаційних періодів |
листопад |
|
8.7 |
Консиліум з готовності учнів 1 класу Консиліум з адаптації учнів 5 класів |
жовтень листопад |
вчителі |
8.8 |
Проведення тижня психології |
лютий |
|
8.9 |
Організація круглих столів, диспутів за участі
представник медичних служб, правоохоронних органів |
протягом року |
учасники освітнього процесу |
8.10 |
Формування корекційних груп відповідно до типу
виявлених труднощів |
протягом року |
учні |
9. Організаційні заходи |
|||
9.1 |
Планування діяльності соціального педагога та розробка
соціально-педагогічного інструментарію |
вересень |
|
9.2 |
Оформлення документації поточної роботи, ведення
картотеки |
постійно |
|
9.3 |
Оформлення облікової документації (журнал щоденного
обліку роботи, протоколи консультацій, журнал спостереження на уроках,
облікові картки) |
постійно |
|
9.4 |
Складання плану роботи: на рік на місяць |
вересень щомісяця |
|
9.5 |
Організація відвідування учнів удома, бесіди з батьками Обстеження житлово-побутових умов сімей, які
перебувають в кризовій ситуації. Складання акту обстеження житлово-побутових
умов |
протягом року |
|
9.6 |
Складання звіту про виконану роботу: за півріччя за рік |
І-а пол.
грудняІ-а пол. травня |
|
9.7 |
Складання та корекція банку даних про дітей з
інвалідністю Ведення індивідуальних карток |
вересень жовтень |
|
9.8 |
Складання корекційно-розвивальної програми для дітей
з особливими потребами |
вересень жовтень |
|
9.9 |
Участь у навчально-методичних семінарах,
методоб’єднаннях практичних психологів, соціальних педагогів |
постійно |
|
9.10 |
Підготовка до проведення інтерактивних занять,
ділових ігор тощо |
протягом року |
|
9.11 |
Підготовка до виступів на батьківських зборах, педагогічних
нарадах |
протягом року |
|
9.12 |
Підготовка до проведення виховних годин з учнями |
протягом року |
|
9.13 |
Робота в бібліотеці, самопідготовка Опрацювання фахової літератури |
протягом року |
|
9.14 |
Консультації в навчально-методичних центрах |
протягом року |
|
9.15 |
Складання та корекція банку даних (списки учнів,
сімей різних соціальних категорій) |
вересень січень |
|
9.16 |
Складання та корекція банку даних про учнів схильних
до правопорушень |
протягом року |
|
9.17 |
Робота з документами, опрацювання нормативно-правових
актів |
протягом року |
|
9.17 |
Зустріч з представниками правоохоронних органів |
грудень |
9–10 класи |
9.18 |
Пропаганда здорового способу життяАкція «Скажемо
курінню — НІ!» |
третій четвер
листопада |
8–9 класи |
9.19 |
Зустріч з представниками військового комісаріату |
грудень |
10–11 класи |
|
Зустріч з лікарем-наркологом |
квітень |
|
Немає коментарів:
Дописати коментар